• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA, vullen en leeghalen cel door object te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Berichten
173
goedemorgen

ik heb een vraag waarvan ik niet weet of het kan en indien het kan hoe dat zou moeten.

Ik heb een sheet met een object. Als ik op het object klik dan geeft hij de waarde aan en selecteert hij cel AA9 middels deze code: Dit door een hyperlink
Code:
Sub test()
    On Error Resume Next
    Dim xShape As Shape
    Set xShape = ActiveSheet.Shapes("Object1")
    If Not xShape Is Nothing Then _
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add xShape, "", "", ScreenTip:="test "
End Sub

nou zou ik willen dat als ik op Object1 klik hij tevens "test" in de cel AA9 zet en indien ik er weer op klik hij de cel weer leeg maakt.

Kan dat? ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
 
dat er geen reacties zijn. ik wist ook niet hoe het moet en als er geen reacties zijn, lijkt het erop dat het niet kan :eek:
 
Een beetje geduld zou wel mogen hoor. Je komt na iets meer dan anderhalf uur nadat je de vraag hebt geplaatst al met een conclusie. Heb geduld en plaats voor een sneller antwoord een voorbeeldbestand.
En doordat je op je eigen vraag reageert staat de vraag niet meer als onbeantwoord te boek en lezen mensen het misschien niet direct.
Er komt vast nog wel iemand langs die jouw vraag kan beantwoorden.

Gr.

Sjon
 
Laatst bewerkt:
Beste Sjon

ik ben heel geduldig, was meer als een grapje bedoeld, maar kwam blijkbaar niet zo over. excuses, was zeker niet de bedoeling om ongeduldig over te komen
 
Na geduldig te hebben gewacht en geen enkele inhoudelijkhe reactie, zou ik willen vragen of iemand kan zeggen of dit uberhaupt kan. als het niet kan dan moet ik een andere oplossing zoeken (wat ik al deed maar nog niet gevonden heb)

bij voorbaat dank
 
Hi resmatrix,

Als ik je goed begrijp wil je een controle doen of "AA9" leeg is, indien deze leeg is moet er tekst "test" in komen te staan en wanneer dat er al in staat dan blanco.

De code is als volgt (uit het hoofd / niet getest):

Code:
Sub Test()

'Dimensionalize 
Dim AA9 as Range
Set AA9 = Range("AA9")

'Selecteren van de cel
AA9.Select

'Vullen van AA9 met "test" wanneer leeg
IF AA9 = " " Then AA9.value = "Test"

Else

'Leeghalen content van cell wanneer niet leeg
AA9.ClearContents 

End IF
End sub
 
Zie de bijlage:
 

Bijlagen

  • VBA_handleiding.doc
    452 KB · Weergaven: 99
Dank jullie wel BruceSV & SNB

ik krijg het er niet mee voor elkaar, sorry. waarschijnlijk mijn onwetendheid

ik heb een bestandje toegevoegd wat hetzelfde functioneert als het grote bestand. het gaar om landen.
indien ik in het voorbeeldbestand op het land klik zou ik willen dat in G3 de naam van het land komt te staan. als ik er nochmaals op klik zou ik willen dat de cel G3 leeg is

hoop dat dit helpt vast bedankt tot zover

Bekijk bijlage voorbeeldbestand2017resmatrix.xlsm
 
Dit is de macro

Wat je moet doen:

1. verwijder de hyperlink
2. koppel deze macro aan het object


Code:
Sub Finland2()

Dim G3 As Range
Set G3 = Range("G3")

G3.Select
If G3 = 0 Then
    G3.Value = "Test"

Else
    G3.ClearContents
    
End If


End Sub
 
Code:
Sub M_snb()
   Sheet1.Shapes(1).Hyperlink.SubAddress = "sheet1!AA9"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan