thin client

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan05

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2016
Berichten
58
Ik heb 2 thin clients

een Wyse c90lew wes 1g en een hp compaq t500.
Nu was mijn vraag kan ik een usb adapter wifi er aan koppelen zodat ik dan via die adapter op internet kan ?
 
Uiteraard kan dat maar deze thin-clients hebben het meeste belang bij een bedraade aansluiting gezien de specificaties.
Door via WiFi te gaan werken wordt het er niet vlotter op..
 
ik wil hem gewoon als mini pc gebruiken voor thuis.
nu heb ik de een leeg gemaakt zal ik maar zeggen en doe er een usb adapter in de usb word wel herkend maar bij beheer komt er een geel icoontje bij de staan nu wil ik de driver update via dit maar dit lukt niet (geen melding).
Bij die ander (HP) werk dit wel maar is de opslag te klein zodat ik niks kan instaleren op update.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder enig merk / type van betreffende usb-adapter en of de gebruikte besturingssystemen valt over de oorzaak niks te zeggen.
 
wireless-n usb adabter wn111 v2 en windows embedded standard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
windows embedded standard versie..?

Driver hier.
Installatie handleiding hier.
 
Laatst bewerkt:
waar kan ik dit vinden bij deze pc staat niet meer ????
versie van de fireware is V8.02 B718
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk anders eens bij de Youtube links hier of dat overeenkomt met wat jij hebt..?
 
Laatst bewerkt:
Ik doe niks met Windows embedded maar volgens mij kun je er geen "normale" Windows op zetten.....maar ook dat weet ik niet zeker.
Heb het nog nooit geprobeerd maar ik vermoed dat je daarbij tegen een hardware-beperking aan loopt ( cpu / hoeveelheid ram ).
 
wat ik wil is dat wifi werkt. de usb adapter (meerdere niet) word niet herkent en de software instaleer hij wel nu werkt de usb adapter wel in een pc ??
word dit ergens geblock de usb poorten zijn allemaal open.
Als ik bij deze pc- beheren - aparaatbeheer kijk dan zie ik wel dat hij het herkent maar met een geel icoontje (driver niet goed werkt of geïnstalleerd is) nu weet ik dat je hier ook de driver kan update maar dit is geblokkeerd hoe kan ik dit weer gebruiken dat dit weer werkt.

Bij de wyse thin client
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De wyse is toch al Wifi. Waarom dan via USB nog een wifi toevoegen?

Verder zijn het geen volwaardige pc's maar thin clients. Dit betekent dat je ergens een Citrix of Windows Terminal Server moet hebben draaien om er iets mee te kunnen doen. Maar dat wist je hopelijk al.

Als je een mini pc zoekt. Kijk dan eens naar de Raspberry Pi 3. Kan prima een Linux op en prima geschikt om een documentje te bewerken of iets op internet op te zoeken. Niet geschikt voor gamen en 20 tabbladen in chrome.
 
De bedoeling was om alleen de thin client te gebruiken met internet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste jan05,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Indien er nog niemand heeft gereageerd kan je de optie "snel reageren" of "reageer op bericht" gebruiken ipv te quoten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan