• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad/tabblad verbergen middels macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

FordGranada

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
10
Goedemiddag,

Ik heb een overzichtsblad gemaakt voor alle onderdelen van een werk. De onderdelen zijn verspreid over verschillende werk/tabbladen

Nu wil ik, als een tabblad niet gebruikt wordt, middels een macro dat tabblad kunnen verbergen door het aan- en uitvinken van die vinkhokjes op het overzichtsblad

Ik heb wel een aantal codes gevonden, maar geen één daarvan werkt met die vinken.

Is er iemand hier die mij een voorbeeld zou kunnen geven?

Tabblad 1 = overzicht, hierin staan vinkjes die in verbinding staan met de overige tabbladen, door het aan en uitzetten worden de tabbladen zichtbaar gemaakt of verborgen
Tabblad 2 = "deel 1"
Tabblad 3 = "deel 2"
Tabblad 4 = "deel 3"

Alvast bedankt!
 
Bijvoorbeeld met:
Sheets("Deel 1").Visible = Not CheckBox1
 
Hier ben ik nog niet uitgekomen, hoe moet dit precies worden uitgewerkt? Heb inmiddels al macro's gemaakt en deze aan de checkbox gehangen, maar hij doet nog niets als ik deze aan of uit vink
 
FordGranada,

meestal helpt het als je een excelbestand als voorbeeld post waar de vraag in uitgewerkt is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan