Koppeling Word en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

GMK1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2017
Berichten
3
Hallo allemaal

Wij willen als koor gaan thuis kienen, hiervoor hebben twee brieven gemaakt binnen Word en de nummers van de kienkaarten ondergebracht in een Excel bestand.
Deze twee bestanden moeten we koppelen zodat op beide Word formulieren de zelfde nummers komen te staan.
Het eerste formulier is voor de koper en het tweede voor de vereniging waarmee we de verkochte kaarten actief kunnen maken.

Zover mijn uitleg.
Op het moment drukken we beide formulieren, gemaakt in Word, 400 maal apart af.
Samen 800 blaadjes
Daarna moeten we, deze 2 maal 400 blaadjes, nogmaals door de printer halen om de 3 rijen nummers er op aan te brengen.

Mijn vraag:
Is het mogelijk dat ik deze nummers meteen kan koppelen aan het word bestand zodat ik alles maar één maal door de printer hoef te halen.

Met vriendelijke groeten
Henk
 
Allereerst welkom bij HelpMij! Volgens mij moet dat wel kunnen met Afdruk samenvoegen. Maar doe er eens een voorbeeldje bij, dan kunnen we dat veel beter bekijken.
 
Bekijk bijlage 01 Brief-17 voorblad.pdf
Bekijk bijlage 02 Brief-17 achterblad.pdf
Kienkaart nummers per lot.jpg
Kienkaart nummers.jpg

Hallo OctaFish

Allereerst bedankt voor je reactie.
Hopelijk zijn de attach files te openen en te zien.

De eerste en tweede file zijn de bladen met teksten voor de ontvanger en voor het koor.
De vierde file is een overzicht van de kienkaart nummers en het lotnummer helemaal rechts.
Elke kaart krijgt telkens regels met nummers

De derde attach file is zoals we het nu doen, deze reeks moet telkens op het voor en achter blad geprint worden.

We draaien ongeveer 400 kienkaarten, dit zijn in totaal 800 blaadjes, die allemaal 2 maal geprint moeten worden.
Eenmaal met de tekst en eenmaal met de nummers.

Het zou natuurlijk fijn als we deze nummers een maal aan de tekst bladen kunnen koppelen.
Het enige wat elk jaar veranderd zijn de datums, dus dat zou een hoop werk besparen.

Hopelijk kan u er iets mee.
Groetjes Henk
 
Laatst bewerkt:
Ik zie geen bijlagen, alleen plaatjes. En daar kunnen we natuurlijk geen documenten en macro's op los laten. Dus als het kan, graag het Word document en het Excel bestand.
 
Hallo OctaFish

Sorrie, ik was enkele dagen afwezig.

Bedankt voor reactie.

Ik heb ondertussen een oplossing gevonden binnen Excell.
Boven de reeks getallen, heb ik regels toegevoegd.
Hierin heb de tekst geschreven, die ik ook in Word heb staan.
Nu heb ik deze tekst geselecteerd en aangeven dat ik dit op elke brief als "koptekts" wil hebben.
en dit werkt geweldig.

Nogmaals bedankt
Groetjes Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan