mag melding Hitman pro weg??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Na het herstel van mijn windows 10 Pro krijg ik van Hitman Pro de volgende melding op het scherm:

Hitman Pro meldingen 23-03-2017.png

Kan ze verwijderen? of moet ik negeren aanhouden?

Ik kreeg ook de melding:" OneDrive.exe - Ongeldige installatiekopie" na het verwijderen van zo'n Hitman Pro melding. Is dat toeval of heeft het er iets mee te maken?

grts,

Henk Sr
 
Wat is het nut van een beveiligingsprogramma dat zelf de gevonden risico's niet aanpakt? Of er moet bijstaan dat ze in quarantaine geplaatst worden dan kun je ze bij problemen nog herstellen. Verdacht moet normaal verwijderd worden.

Het tweede probleem heb je al geplaatst. Doe eens een opruiming met CCleaner en kijk eerst het aangevinkte na. Dat wil ook nog wel eens wat rommel uit de temp mappen opruimen.

Maak altijd herstelpunten en minimaal twee (systeem)back-ups op twee verschillende externe harde schijven. Je moet altijd herstellen kunnen!
 
De vraag was eigenlijk of het eerder gemelde probleem (Ongeldige installatiekopie) veroorzaakt zou kunnen zijn door het verwijderen van een door Hitman Pro gemeld verdacht probleem.

grts.,

Henk sr
 
Dat is niet vast te stellen. Normaal is het zo dat als jij kunt inschatten dat een beveiligingsprogramma melding maakt van een verdacht bestand e.d. en jij kunt deze wel herkennen en weet dat dit een veilig bestand is, dat je het dan kunt laten negeren. Maar als je twijfelt dan het programma deze zaken in quarantaine laten plaatsen. Waarom in quarantaine en niet verwijderen? Omdat je uit de quarantaine weer kunt herstellen als blijkt dat er daardoor toch iets niet meer goed functioneert.

Mijn bezwaar is dat je tegenstrijdige en misleidende informatie van HitmanPro krijgt. Er staat: Er is geen schadelijke software gevonden en later wel drie maal Verdacht, ook geen categorie met laag tot hoog risico, het programma handelt zelf niet en geeft geen advies wat te doen. Wat schiet je daarmee op? Amateurisme noem ik dat.
 
Is er misschien iemand die weet of die vermelde door Hitman Pro Verdachte files weg kunnen of wat ze doen??

grts.,

Henk Sr

Hitman Pro meldingen 23-03-2017.png
 
Beste Henk, ik dacht dat ik genoeg informatie had gegeven. Wat die verdachte files zijn en wat ze doen zal waarschijnlijk niemand je kunnen vertellen. Vaak staan er in dat soort schermen Details die aangeven hoe oud dat bestand is en waar het zijn oorsprong vindt. Ik weet dus niet hoe ver jij kijkt. Ook weet ik niet wat er na Volgende zit. Helderziendheid is aan weinig mensen voorbehouden. Ik zou ze verwijderen.

Aan de extensie.TMP te zien zijn het tijdelijke bestanden die toch verwijderd worden. Daarom schreef ik doe een opschoning met CCleaner dan zou je ze normaal gesproken al kwijt kunnen zijn.
 
Hallo Senso,

Nee CClear haalde ze niet weg. Daarom was ik bang dat ik ze niet mocht verwijderen.
Bedankt voor je aanvulling.

grts,
Henk Sr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan