• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal tellen met unieke waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirsten75

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
29
ik heb een tabel met daarin naam, afdeling en applicatie die iemand gebruikt.

Nu wil ik graag per afdeling weten hoeveel mensen een bepaalde applicatie gebruiken.
Het probleem is echter dat de applicatie zowel lokaal als via Terminal Server kan worden gebruikt. Dit moet echter als 1 applicatie tellen.
In het plaatje kun je zien dat jan B zowel TS-Excel als Excel gebruik. In totaal word Excel dus door 3 mensen van afdeling B gebruikt.
Ik heb onderstaande formule gevonden maar hier moet ik "Excel" invullen en wil eigenlijk alle cellen waar het woord Excel in voorkomt.

{=SUM(IF(FREQUENCY(IF($C$2:$C$5="Excel";IF($B$2:$B$5="B";IF($A$2:$A$5<>"";MATCH($A$2:$A$5;$A$2:$A$5;0))));ROW($A$2:$A$5)-ROW($A$2)+1);1))}

Bekijk bijlage Helpmij voorbeeld.xlsxhelpmij.jpg
 
Als je gebruik maakt van de functie RECHTS(), is dat een idee?
 
Probeer het zo eens

Code:
=SOM(ALS(INTERVAL(ALS(ISGETAL(VINDEN.ALLES("Excel";app;1));ALS($B$2:$B$5="B";ALS($A$2:$A$5<>"";VERGELIJKEN($A$2:$A$5;$A$2:$A$5;0))));RIJ($A$2:$A$5)-RIJ($A$2)+1);1))
 
VINDEN.ALLES moet VIND.ALLES zijn zie voorbeeld:
 

Bijlagen

  • Helpmij voorbeeld 2.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 54
Ik zou dit oplossen met het opzoeken in een vert.zoeken tabel en vervolgens het maken van een draaitabel.

Zie de bijlage.
 

Bijlagen

  • oeldere (hm).xlsx
    14 KB · Weergaven: 33
@sylvester-ponte,
VINDEN.ALLES() is weer zo'n exoot in in de XL-2010 versie;)

@oeldere,
Volgens mij heb je dan nog een extra kolom nodig om het aantal unieke gebruikers weer te geven.
 

Bijlagen

  • oeldere (hm).xlsb
    12,7 KB · Weergaven: 39
@VenA

daar heb je een punt, bedankt voor de oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan