• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel kleuren op basis van formule in cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bkoppers

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Berichten
110
Is het mogelijk om een cel te kleuren op basis van de Formule die in de cel staat.


Als de formule verwijst naar tabelmatrix " Kolom_ISO2768" wil ik de cel groen kleuren.
Code:
=ALS(ISLEEG(A15);0,3;ALS(ISTEKST(A15);0,3;VERT.ZOEKEN(Letter_Iso2768;[b][U]Kolom_ISO2768[/U][/b];VERGELIJKEN(ZOEKEN(A15;Rij_ISO2768);Rij_ISO2768;0);0)))

Als de formule verwijst naar tabelmatrix " Kolom_ISO2768_radius" wil ik de cel rood kleuren.
Code:
=ALS(ISLEEG(A15);0,3;ALS(ISTEKST(A15);0,3;VERT.ZOEKEN(Letter_Iso2768;[B][U]Kolom_Iso2768_radius[/U][/B];VERGELIJKEN(ZOEKEN(A15;Rij_ISO2768_radius);Rij_ISO2768_radius;0);0)))
 
Ik neem aan dat de formule met "kolom_ISO2768" of "Kolom_Iso2768_radius" in één en de zelfde cel staat. hoe wordt de keuze gemaakt tussen de beide formules?
 
eventueel maak je in vba een function die kijkt of er in de formule de betreffende "iso"waarden staan.
daarna kun je deze formule in de voorwaardelijke opmaak gebruiken.
als je een voorbeeldbestandje (zonder gevoelige info) plaatst is dat zo gebeurd.
 
De code zal er dan ongeveer zo uitzien

Code:
Sub VenA()
For Each cl In Sheet1.UsedRange.SpecialCells(-4123)
  If UBound(Split(cl.Formula, ",")) > 3 Then
    Select Case Split(Split(cl.Formula, ",")(4), "(")(1)
      Case "Kolom_ISO2768"
        cl.Interior.Color = vbGreen
      Case "Kolom_Iso2768_radius"
        cl.Interior.Color = vbRed
      Case Else
        cl.Interior.Color = xlNone
    End Select
  End If
Next cl
End Sub
 
Ik neem aan dat de formule met "kolom_ISO2768" of "Kolom_Iso2768_radius" in één en de zelfde cel staat. hoe wordt de keuze gemaakt tussen de beide formules?

de formules staan in kolom R, en ik kies deze handmatig op basis van een waarde die in kolom A staat.

PS. fam in de vogelzang wonen :eek:
 
De code zal er dan ongeveer zo uitzien

Code:
Sub VenA()
For Each cl In Sheet1.UsedRange.SpecialCells(-4123)
  If UBound(Split(cl.Formula, ",")) > 3 Then
    Select Case Split(Split(cl.Formula, ",")(4), "(")(1)
      Case "Kolom_ISO2768"
        cl.Interior.Color = vbGreen
      Case "Kolom_Iso2768_radius"
        cl.Interior.Color = vbRed
      Case Else
        cl.Interior.Color = xlNone
    End Select
  End If
Next cl
End Sub

Helaas krijg ik de melding " Fout 9 tijdens uitvoering: Het subscript valt buiten het bereik" :(
 
Met een kleine aanpassing.
 

Bijlagen

  • cel kleuren op basis van formule in cel..xlsb
    210,9 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan