Van CMS switchen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiangraaff

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Berichten
6
Dag allen,

Ik heb een vraag over mijn webshop. Ik verkoop huisdecoratie producten en ik vroeg mij af of het mogelijk is om van content management systemen te switchten? Ik zit nu bij Joomla en ik wil dit graag verhuizen naar Wordpress. Het moet wel perfect op maat gedaan worden. Kan iemand mij daarbij helpen? Hoor het graag!
 
osCommer, Prestashop of Magento
Vergeet osCommer :p
Presta en Magento zijn betere webshops. Magento biedt standaard meer mogelijkheden dan Presta. Bij Presta kan je uiteraard extra functionaliteit als modules erbij aanschaffen. Als je nu al een betaal- en verzend provider gebruikt dan kan je die ook in Presta en Magento gebruiken.
 
Wordpress + Woocommerce prima optie

Ik snap niet waarom Joomla of Wordpress niet geschikt zou zijn voor een webshop?

Op dit moment draaien er heel veel Webshops op Wordpress in combinatie met Woocommerce, prima combi tussen content en shop functionaliteiten.
Een kleine kanttekening, als je meer dan 1000 producten in je assortiment hebt dan zou je bijvoorbeeld Magento kunnen overwegen, iets eenvoudiger met bulk acties en maten/kleuren etc.

Switchen is mogelijk, het gaat dan met name om producten importeren denk ik? Dit zou je middels een CSV file kunnen doen. Het is mogelijk, de moeilijkheidsgraad is afhankelijk van het aantal attributen per product. In de praktijk zou je dus een export uit Joomla geschikt moeten maken voor
Wordpress. Alles kan ook qua design, maar er hangt een prijskaartje aan als je het design exact het zelfde wilt houden, Je praat dan over maatwerk en dit kost nou eenmaal meer tijd. Voor de mogelijkheden kun je me altijd een berichtje sturen

Succes,
 
Als je echt een super grote webshop hebt adviseer ik zeker magento.
Maar zoals je zelf al aangeeft, WordPress met WooCommerce werkt uitstekend! Mollie voor iDeal betalingen en klaar ben je!
 
@mrinternet. Vanuit gebruikersperspectief heb je zeker een punt. Wordpress, Joomla en anderen kunnen dit prima. Ga je echter naar je backoffice kijken dan wordt het een heel ander verhaal. Probeer jij maar eens fatsoenlijke salesgetallen uit WooCommerce te halen, zodat je je webshop ook effectief kunt sturen naar succes.
 
Kies in ieder geval een webshop die gekoppeld kan worden met de buitenwereld. Onlangs heb ik PrestaShop met Mollie (betaalprovider) en SendCloud (verzendprovider) opgeleverd. Deze providers hebben makkelijke koppelingen voor alle bekende webshops en idd ook voor WooCommerce. Een andere webshop is OpenCart, ik ken het niet maar OpenCart wordt ook door deze providers ondersteund.
Magento is standaard uit de doos zeer compleet. Voordeel: als je iets wilt zit het er in. Nadeel: voor veel online verkopers is dit overkill.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan