Allemaal een beetje vaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

VSBS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2017
Berichten
1
Beste

ik ben nieuw op dit forum en heb me rot gezocht naar eerder posts die mij misschien zouden kunnen helpen. helaas ben ik niets tegen gekomen en hoop ik daarom dat jullie mij veder kunnen helpen.

er zijn bepaalde dingen die niet echt meer werken. ik kan bijv geen cd's meer afspelen. dit probleem heb ik eerder al gehad en weet ik dus dat ik het via apparaatbeheer zou kunnen oplossen. alleen als ik dat nu open krijg ik niets te zien en blijft het venster gewoon wit. soms lukt het mij ook niet bepaalde programmas te installeren zoals flash player e.d. ik zelf heb deze computer misschien 10-15 jaar geleden gekocht
(hp paviion 32 bit, AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ 2.00 GHz . Ram 1gb)
maar hij is wel heel erg langzaam wat denk ik niet echt hoort aangezien ik maar 1 "zwaar" programma heb staan (MS Office)

ik heb verschillende scans gedaan (van ccleaner, superantispyware, JRT, spybot etc )
maar heb het gevoel dat mijn oom laatst het allemaal misschien verkeerd heeft gereset en geinstalleerd (computer/drives).

weet iemand misschien wat ik kan doen? ik heb namelijk geen orginele cd meer of wat dan ook en heb echt geen idee wat ik kan of zou moeten doen..

alvast vriendelijk bedankt
 
De computer voldoet natuurlijk nipt aan de minimum eisen. Erg snel gaat die nooit zijn. Ben je wel ingelogd met een administrator account?

Als je de hardware even wil testen kun je een USB stick maken met een linux variant (zoals linux mint) en daar eens je computer mee booten. Maar misconfiguratie is bijna onmogelijk om op afstand iets zinnigs over te zeggen.
 
Fijn dat u op het Helpmij.nl forum bent.

Er zullen misschien geen drivers geladen worden als je Apparaatbeheer niet meer kan gebruiken. De grafische kaart zorgt voor een enorme versnelling maar natuurlijk niet zonder goede driver daarvoor.

Kijk eerst of u terug kunt gaan naar een systeemherstelpunt met de datum van voor dat de problemen begonnen, met systeemherstel. Updates en installatie van programma's van daarna moet dan opnieuw.

Voer de Windows installatie schijf eens in en geeft de opdracht sfc /scannow om de beveiligde systeembestanden van Windows te controleren.

Op deze computer zou ik zeker niet te veel achtergrondprocessen toestaan. Deze kan je allemaal zien door een lijst te laten maken met AutoRuns van Sysinternals. Google de namen die u niet kent en maak ook aantekeningen van wat vertrouwd is.

Een updater of een indexeer service (ook Windows heeft Search Indexeer Service voor zogenaamd snellere zoekacties) kan de computer al goed blokkeren. Heeft u een Realtek stuurprogramma draaien, haal dat dan eens weg en laat dan het geluid herkennen door Windows.

Over services gesproken, heeft uw oom misschien services uitgeschakeld om de computer sneller te maken? Met de opdracht "services.msc" kunnen services weer worden ingeschakeld of misschien heeft hij bij "msconfig" op de tabbladen Opstarten of Services afvinkjes weggehaald. Vaak is dat niet zo een goed idee als op Internet verteld wordt. Op deze site is meer te lezen hierover: https://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_services_optimaliseren.html

Als u er zo nog niet uitkomt dan is navragen bij de vorige gebruiker de kortste klap.
 
Windows 7 en 1Gb gaat het niet meer worden. Kan dus zomaar zijn dat de problemen worden veroorzaakt door te weinig geheugen en/of schijfruimte.

Mogelijk dat een versie installatie enige verbetering brengt, maar zou daarnaast toch langzaam eens aan een nieuwe(re) computer gaan denken.
 
Minimum geheugenbehoefte is de helft en als Office niet de opstartversneller gebruikt, staat in de Programmagroep Opstarten, dan moet het toch wel kunnen draaien. Als het geheugen kan worden uitgebreid, vooral wanneer er sneller geheugen voor beschikbaar is, dan zou ik dat zeker doen. Inderdaad geen informatie over vrije ruimte op de harde schijf. Defragmenteren is misschien een optie en het virtueel geheugen beperken. Om problemen hiermee te voorkomen het minimum even hoog instellen als het maximum.

Flash wil vaker niet installeren, dit hoeft niet aan de computer te liggen maar zie ik als een probleem op zich.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/151651-Windows-systeemeisen?s=
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan