PowerPoint en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

BruceSV

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2015
Berichten
26
Hi allemaal,

Ik wilde graag weten of iets kan en hoe jullie het aan zouden vliegen.

Voor de honkbal vereniging hebben we een rapport template (in powerpoint) dat gevuld is met grafieken en tekst.

De tekst doen we handmatige bijwerken, de grafieken willen we middels een macro in excel duwen naar de powerpoint. De grafieken hangen wel al in Excel?

Is dit een logische opbouw? Is dit mogelijk? Hoe zouden jullie dit doen?

Alvast dank voor jullie antwoord.
 
Het zal best nog wel mogelijk zijn, maar ik vind het niet logisch. Excel is prima geschikt om grafieken in te maken, en die kun je dan prima interactief in PowerPoint gebruiken. Andersom is niet (interactief) mogelijk en zul je dus moeten programmeren. Is niet handig en/of logisch.
Maar misschien moet je wat voorbeelden meesturen zodat we kunnen zien wat je nu eigenlijk wilt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vrees gezien je reactie OctaFish dat ik wat onduidelijk ben geweest.

Het mooie van powerpoint is namelijk dat er redelijk makkelijk omgegaan kan worden met hyperlinks die meegekopieerd worden naar PDF dit is helaas niet zo met Excel naar PDF. De hyperlinks die ik in excel zet worden verwijderd zodra ik het excel document opsla als een pdf bestand.

Vandaar de koppeling Excel - Powerpoint - PDF.

Wellicht dat dit de structuur iets meer verklaart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@allen,

Ik heb alle referenties naar Boris eruitgehaald, zijn berichten zijn automatisch verwijderd daardoor is dit niet eerder gedaan :).

Succes met de vraag en een prettige dag verder :thumb:!
 
@mastermindzh

Er is geen enkele reden om mijn bericht hier te verwijderen, noch om het bericht van BruceSV te wijzigen.

De mededeling dat het bericht van Boris verwiiderd is, is voldoende.
 
Beste snb,

Deze antwoorden hadden geen toegevoegde waarde aan de thread en maakte de vervolg reacties alleen lastiger te begrijpen.

Om die reden (noem het off-topic) heb ik ze weggehaald.

PS: Dat dit een probleem zou zijn voor degene die de berichten plaatsen snap ik niet helemaal. Wellicht is dit iets dat je, privé, met mij wil delen, dat mag natuurlijk altijd.

PPS tekst is even zwart omdat ik via de mobiel reageer en geen mogelijkheid​ zie om de kleur aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan