Chrome op HP 2540p Elitebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
323
Hallo

sinds kort een HP 2540P Elitebook (tweedehands) gekocht voor mijn vrouw.
Hier staat Windows 10 64 bit op.
Als eerste heb ik er 4GB geheugen bij geplaatst.
CPU is i5 2.51Ghz
Netwerk Ziggo (bedraadt) 200Mb/s (laatste meting 204,4 Mb/s)

Hij doet het leuk alleen opstarten van een programma gaat niet lekker.

Als ik na het aanzetten van de laptop op de link voor (bijvoorbeeld) Chrome klik moet ik wachten en dan verschijnt er een wit scherm en na nog even wachten krijg ik eindelijk de browser te zien.
Dit ook bij de link van de verkenner en zo.
Er is kennelijk iets wat het opstarten vertraagd.

MalwareBytes gedraaid en 74 bestanden naar de quarantaine.
HIerna blijft het opstarten van chrome vertraagd.

Zelf heb ik een Acer Aspire 7741 i5 met 8GB geheugen en daar zie ik deze vertraging niet.

Herkend iemand wat hier aan de hand is (alvorens ik het hele ding formatteer en er een (gekochte) Windows 8.1 op ga zetten)?

Bob:(:)
 
Hoe vol is de harde schijf? probeer toch 20% vrij te houden. Heb je al een uitgebreide schijfcontrole uitgevoerd?
En last but not least: al eraan gedacht om Windows opnieuw te installeren?
 
Hoi Lutz

Schijf is leeg. Staat alleen Windows op
en opnieuw installeren wil ik juist voorkomen.
Zie mijn (laatste) regel "alvorens ik het hele ding formatteer en er een (gekochte) Windows 8.1 op ga zetten"

Wel gisteren met "probleemoplossing" van Windows de programma comptabiliteit ingesteld op Windows 8 en dat was al een verbetering.
Lijkt alsof deze laptop niet lekker draait op Windows 10 maar zou dat wel aan moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Nu draait op de laptop Windows 10 en is geactiveerd. Dus je kan opnieuw Windows 10 op een USB stick downloaden en installeren. Je kan gratis opnieuw installeren op deze laptop. Je had er malware of zo erop zitten, misschien is erdoor iets beschadigd in de software?
 
Dat ga ik zeker doen.
De verkoper had deze windows van internet gehaald en er op gezet maar ik had niet echt het vertrouwen dat hij echt wist wat hij deed.
Ik vrees dat er een versie met ingebouwde malware was gedownload

Bedankt alvast voor de feedback

:thumb: Bob
 
Nieuwe Windows 10 staat er op en probleem opgelost.
Mijn Acer draait nog wel wat soepeler maar die heeft SSD in plaats van een HDD.

Probleem opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan