eigenaar veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Op een overgenomen laptop staat Windows 10 ingesteld. Bij de overname is afgesproken dat ik zou zorg dragen voor het opnieuw instellen van Windows 10, zodat alle data van de vorige gebruiker van het apparaat verdwenen is.
Via Instellingen - Bijwerken en beveiliging - Systeemherstel startte ik het proces dat (zo leek het) probleemloos werd doorlopen. Echter vlak voor de laatste stap kreeg ik de melding dat niet alles verwijderd kon worden. "...Wilt u de computer van de hand doen of recyclen, voer dan de procedure nogmaals uit" (of iets van deze strekking). Ook een herhaalde poging had hetzelfde resultaat.
Toch ging de computer verder en werd gevraagd naar de gegevens van het Microsoft-account. Die heb ik uiteraard niet.

Hoe kan ik toch Windows 10 behouden en koppelen aan ons eigen Microsoft-account?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Wanneer je klikt op Instellingen - Bijwerken en beveiliging - Systeemherstel kun je kiezen voor diverse opties:
1. Deze pc opnieuw instellen
2. Teruggaan naar een eerdere versie van Windows 10 (alleen beschikbaar wanneer de upgrade minder dan 10 dagen geleden is uitgevoerd)
3. Geavanceerde opstartopties
4. Onder meer herstelopties: Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows.

Welke optie had jij gekozen? Ik zou kiezen voor optie 4: een schone installatie van Windows.
 
We (een vereniging) hebben de laptop overgenomen van een kennis van een van de bestuursleden. De echtgenoot van dit bestuurslid zei tegen mij dat ik optie 1 moest kiezen, maar dat resulteerde dus in een niet afgeronde herstelprocedure (niet alle gegevens werden immers verwijderd).
 
Maar stond Windows 10 bij aankoop op die laptop? Optie 1 is teruggaan naar de fabrieksinstellingen (zoals hij was op het moment van aankoop). Wanneer de laptop oorspronkelijk geleverd is met Windows 7, zou hij dan teruggezet worden naar Windows 7.

Daarom ook zou ik gaan voor optie 4. Dan krijg je een verse installatie van Windows 10. Misschien moet je daarna nog naar de support website van de fabrikant van de laptop om een paar Windows 10 drivers voor je hardware op te halen, maar het is best mogelijk dat die drivers ook geleverd worden via Windows Update.
Omdat Windows 10 al eerder op die laptop heeft gestaan, zal na de schone installatie van Windows 10 automatisch contact worden gemaakt met de server van Microsoft, waarna Windows 10 ook automatisch geactiveerd zal worden.
 
Optie 4 blijft problemen geven: "Er is een probleem opgetreden met het uitvoeren van dit programma. Het is niet duidelijk wat er is gebeurd... foutcode 0xC1800103-0x90002".

Welk OS er op de computer stond bij de aankoop weet ik niet. Ik schat dat de computer ouder is dan de release van Windows 10, dus dat Windows 7 of 8 erop heeft gestaan.
 
Je kunt altijd nog met die laptop of op een andere computer zelf een installatie-dvd maken van Windows 10.
Ga daarvoor naar deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Klik daar op "Hulpprogramma voor het maken van installatiemedia...enz"
Lees alles goed door. Ook het gedeelte wat staat onder 'Het gemaakte installatiemedium gebruiken.' Je kunt dat gedeelte natuurlijk ook even printen.
Klik dan op de knop 'Hulpprogramma nu downloaden'.

Tijdens de installatie van Windows 10 zal twee keer gevraagd worden om een licentiesleutel. Die hoef je niet in te vullen. Klik op Overslaan (of zoiets).
Wanneer de huidige installatie geactiveerd is, zal de nieuwe installatie ook automatisch geactiveerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan