• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere kolommen in één kolom onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimmm094

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2017
Berichten
2
Bestaat er in excel een functie om automatisch de gegevens van meerdere kolommen in één kolom onder elkaar te zetten?
Vb: ik wil de gegevens in de kolommen A tot F onder elkaar in de kolom A met eerst A1,A1,A3,...,B1,B2,B3,...,...,F1,F2,F2

Momenteel kopieer ik elke rij om ze via de functie transponeren om te zetten in een kolom, maar dit neemt heel wat tijd in beslag omdat het om heel wat (1000) rijen gaat.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand mij kan helpen ;) (Ik ben redelijk radeloos)
 
Een voorbeeldbestand zegt meer dan tekst.
 
Bijvoorbeeld.

Code:
Sub hsv()
Dim sn, j As Long
sn = Cells(1).CurrentRegion
 For j = 2 To UBound(sn, 2)
   Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sn)) = Application.Transpose(Split(Join(Application.Index(sn, Evaluate("transpose(Row(1:" & UBound(sn) & "))"), j))))
 Next j
Columns(2).Resize(, UBound(sn, 2) - 1).ClearContents
End Sub
 
Dit is slecht een deel van mijn dataset.
De bedoeling zou zijn om alle gegevens vanaf B2 tot J493 onder elkaar te zetten in kolom A.
Daarbij moet eerst B2 worden ingevuld in cel A2, vervolgens C2 in cel A3, D2 in A4 enzovoort.
Wat ik nu doe is elke rij handmatig selecteren om via 'transponderen' in een kolom te zetten, maar dit is zeer tijdrovend
Bekijk bijlage Data (deel).xlsx
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub hsv()
Dim sn, i As Long, j As Long
sn = Cells(1).CurrentRegion
ReDim arr(0)
 For i = 2 To UBound(sn)
  For j = 2 To UBound(sn, 2)
    arr(UBound(arr)) = sn(i, j)
    ReDim Preserve arr(UBound(arr) + 1)
  Next j
 Next i
Cells(2, 1).Resize(UBound(arr)) = Application.Transpose(arr)
'Columns(2).Resize(, UBound(sn, 2) - 1).ClearContents
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan