Problemen met MAlwarebytes

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
518
Ik wil Malwarebytes opnieuw installeren, heb de oude versie verwijderd. Daarna nieuwe gedownload.
Bij het aanklikken van de snelkoppeling komt dfe melding: unable to start - unable to connect thje service.
Wie heeft raad?
 
Het was een leuk programma maar sinds die laatste versie is het waardeloos. Heel veel problemen en maar zeuren over Malwarebytes 3.0 Premium de betaalversie. Freeware moet je apart kunnen downloaden en test software eerst en lever dan zonder problemen en zit niet constant te zeuren. Ik gebruik het niet meer en is van mijn pc verwijderd.
 
Zelfde hier, gewoon even afwachten. Ze komen vanzelf wel met een fix.
 
Het leek gelukt maar de vreugde duurde maar even. Het lukte Malwarebytes te de-installeren en daarna weer te installeren. Opnieuw kwam de melding: unable to start - unable to connect the server. Wie weet een oplossing of nog beter, een goed anti-malwareprogramma? Ik gebruik F-Secure via xs4all als anti-virusprogramma.
 
Als ik het onderstaande lees en als dat werkelijk zo is, dan is MBAM overbodig. Het enigste wat je moet doen als je dat kunt altijd snel mogelijk updaten en de laatste versie gebruiken.

Wat is F-Secure?
Het internetveiligheidspakket van F-Secure beschermt uw computer tegen vele vormen van internetcriminaliteit. Hieronder een overzicht van wat F-Secure voor u doet.
Volledige beveiliging tegen virussen en spyware
Deepguard blokkeert internetverkeer voor verdachte applicaties
Browsing protection identificeert onveilige websites
Beveiliging tegen identiteitsdiefstal Blokkering van spam- en phishing-e-mailberichten
Ouderlijk toezicht om uw kinderen online te beschermen
 
Bijna opgelost

Het probleem is bijna opgelost.
Ik kan nu weer gebruik maken van Malwarebytes alleen niet via de snelkoppeling maar via het bestand Setup in Downloads. Dat is prettig maar natuurlijk nog niet helemaal de juiste oplossing.
Wie helpt mij aan het laatste zetje?
 
maar via het bestand Setup in Downloads.
Ik zou de betekenis niet weten. Normaal start je dat programma op met een snelkoppeling
Doel: "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbam.exe"
Beginnen in: "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware"
De locatie moet je op eigen pc zelf bepalen.
 
Zoals al eerder gemeld werkte het jaren perfect. Vanaf C start het niet op en vanaf de snelkoppeling ook niet. En nog steeds niet. Info bij Malwarebytes zelf helpt alleen alsik mij F-Secure op een lagere beveiliging zet en dat wil ik niet.
 
Dit probleem wordt zo niet opgelost. Uit jouw antwoorden blijkt dat je zelf niet voldoende zoekt en zaken nakijkt. Althans uit de informatie die jij geeft kan ik niet wijs worden.

gebruik maken van via Setup in Downloads.
Geen screenhot, welke locatie etc.?
Staat daar dan het exe-bestand van malwarebytes (mbam.exe)?

Zoals al eerder gemeld werkte het jaren perfect. Vanaf C start het niet op
Vroeger was alles beter, bedoel je dat? Heeft dat zin? Met een exe.bestand start je op.

Ik kan nu weer gebruik maken van Malwarebytes
Verklaar dat dan.

Staat er in het startmenu ook geen koppeling onder Malwarebytes en waar verwijzen die naar.

Info bij Malwarebytes zelf helpt alleen alsik mij F-Secure op een lagere beveiliging zet en dat wil ik niet.
Wat wil je hier mee zeggen? Dan zou ik zeggen schakel F-Secure even uit en start dan MBAM kijken of dat wil. Als dat wil dan weet je dat F-Secure en MBAM conflicteren.
 
Laatst bewerkt:
Als jaren tevreden gebruiker van Malwarebytes had ik dit probleem ook met het basis pakket van F-Secure van Ziggo, na het Upgraden van Malwarebytes naar de versie 3 liep ik tegen alle bovengenoemde problemen op en nog zelfs meer. Na overleg met een deskundige op het gebied van Malwarebytes kreeg ik het advies F-Secure eens te verwijderen en Malwarebytes opnieuw te installeren, dat was de oplossing nooit meer problemen gehad en wat Malwarebytes tegenhoud daar heb je echt geen apart virusprogramma voor nodig en is in combinatie met Windows Defender meer als genoeg, is het proberen waard en nogmaals Malwarebytes is een super programma wat vandaag de dag onmisbaar op elke pc.
 
Er is een nieuwe update van Malwarebytes die een hoop bugs verhelpt.
https://www.antimalwaresoftware.nl/malwarebytes-3-1-stabieler/

Prestatie / beschermende mogelijkheid

  • Meerdere verbeteringen leiden tot een vermindering van het geheugengebruik
  • Snellere laadtijd en responsiviteit van applicaties van derden
  • Verbeterde prestaties van webbescherming
  • Snellere Malwarebytes 3 programma opstarten tijd en responsiviteit van de gebruikersinterface
  • Nieuwe detectie en bescherming laag met machine learning anomaliedetectie (geleidelijk worden ingezet, zelfs als het toont “geactiveerd” onder instellingen)
  • Verbeterde zelfbescherming door vereiste escalated privileges te gebruiken om beveiliging uit te schakelen of een licentie te deactiveren
  • Verbeterde malware beveiligingstechnieken en remediëringsmogelijkheden
  • Een automatische maandelijkse schema in de vrije modus toegevoegd

Usability

  • Toegevoegde mogelijkheid om de prioriteit van handmatige scans op het systeem te controleren
  • Toegevoegd instelling uit te schakelen 'Real-time bescherming uitgeschakeld' meldingen wanneer bescherming speciaal is uitgeschakeld door de gebruiker
  • Toegevoegde mogelijkheid om de laatste website uit te sluiten die door Webbescherming is geblokkeerd via het menu Tray
  • Lost verscheidene gebreken in verband met het configureren van aangepaste scans, inclusief het selecteren van kindermappen en het oplossen van problemen met aanraakschermen
  • Lost probleem op waarbij een rechterkliksscanscan verschenen is gebroken na het geplande scan door misleidend bericht "Kan geen scan starten terwijl een ander in uitvoering is" bericht
  • Lost probleem op waar u geen geplande scan in Spaans en sommige andere talen kon toevoegen of bewerken
  • Lost probleem op waar de scan op de Heuristiekanalyse kan blijken te zijn als het succesvol is afgerond
  • Lost probleem op waarbij de instelling voor zelfbescherming na een upgrade niet correct zou kunnen schakelen


Stabiliteit / problemen vastgesteld
  • Lost verschillende crashes in de Web Protection module op
  • Probleem opgelost waarbij Ransomware Protection in 'Starting' staat zou worden geplakt na een reboot
  • Vaak geconfronteerd met Norton die ervoor zorgde dat webpagina's niet laden en plug-ins bevatten om in Chrome te crashen
  • Lost probleem op met WMI-beveiligingstechniek in Exploit Protection, waardoor Office-applicaties kunnen crashen
  • Lost verschillende crashes in verband met de service op
  • Lost beveiligingsproblemen op die kunnen worden gekoppeld om plaatselijke privilege escalatie uit te voeren
  • Lost vele andere diverse gebreken en verbeteringen van de gebruikersinterface op.
 
Laatst bewerkt:
Het belangrijkste ben je vergeten.
Gratis + 14 dagen proefversie
Het eeuwige gezeur is het grootste gebrek.
 
Senso en Ronaldino thanks. Het klopt allemaal idd. Maar dit is ook veranderd.

[FONT=&quot]Verder zal de gratis versie nu maandelijks een [/FONT][FONT=&quot]automatische scan[/FONT][FONT=&quot] uitvoeren van de computer. Ook is het mogelijk om handmatige scans een hogere prioriteit toe te kennen waardoor deze sneller klaar zijn. Ook kan de prioriteit verlaagd worden om zo de systeembelasting tijdens het scannen te verminderen. Daarnaast is de gebruikersinterface een stuk sneller geworden en is de compatibiliteit met andere software verbeterd.[/FONT]

Jaja het wordt steeds beter. :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan