RealPlayer en video in RealMedia HD format?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.652
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Was een video aan het downloaden via RealPlayer en toen verscheen een update mededeling. Het zou sneller gaan etc. Ik heb geüpdatet en het programma werkte niet meer. Herstelpunt gedaan en werkte nog steeds niet.

Verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en werkt. Programma is veranderd in de bibliotheek en alle datums onjuist alles 00.00.70. Alles schoongemaakt. Ook de weergave in lijstvorm vind ik waardeloos groot.

Nu krijg ik bij het video downloaden onderstaande mededeling (afbeelding). Wie heeft daar ervaring mee? En een dergelijk bestand wordt dat geaccepteerd door WMP en VLC. Is dat een risico? Is dat een nieuwe standaard?

RealMedia HD format.jpg

edit:
Dat is toch werkelijk niet te geloven!
Official comment
Avatar

RealMedia HD is a new video codec created by RealNetworks (not a third party) to reduce file size while maintaining image quality when saving HD videos. There is no additional charge to convert or play videos using RealMedia HD.
RealMedia HD technology increases compression efficiency by 30% - 45% compared to MP4 to free up storage while providing a high-definition image.
Good to Know:
RealMedia HD files can be played only with RealPlayer.
Within RealDownloader, the option to convert to RealMedia HD will be available only for files with a resolution of 720p or higher.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk je weet het antwoord al. Je wil standaard codecs gebruiken. Een voorbeeld: eerst download je de clip op je eigen computer in RealMedia HD formaat. Later wil je hem doorsturen aan een vriend, maar die kan hem niet openen zonder de realmedia player.
 
Het antwoord staat er. Het is idioot dat je dan weer later uren moet verspillen aan het converteren naar een ander 'bruikbaar' formaat. Ik vind die hele gang van zaken rond codecs belachelijk. We leven in 2017, we hebben hogescholen, universiteiten en geven miljarden uit aan wetenschappelijk onderzoek. Maar mijn ervaring is dat als je een eenvoudige video/filmpje wilt downloaden dan is het altijd wel wat. Miljoenen uren worden hieraan verkwist door dergelijke problemen te moeten oplossen.

Het zou hetzelfde zijn als je een bouwvakker, loodgieter, elektricien e.d. allemaal hun eigen 'standaard lengtemaat' zouden vaststellen. En dat berust dan weer niet op het metrieke stelsel. Dan zou iedereen zeggen dat is onmogelijk en je bent gek. Maar in de computerbranche rotzooit men maar wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Het is op een ramp uitgelopen. Ik had de bibliotheek opgeruimd. De 'Stories' kon ik niet deleten, deze uitgeschakeld. Het downloaden ging sneller en het programma werkte goed. Maar door één of andere wijziging bleek het systeem niet meer goed te werken. Herstelpunt gebruikt, geen resultaat. Complete systeemback-up hersteld.

Het is duidelijk dat steeds meer software zich bemoeit met jouw pc. Zij willen zelf updaten. Ze willen jouw locatie, jouw e-mailadres, jouw telefoonnummer, eigenlijk alle informatie die jij op de pc hebt staan. Ga maar in de CLOUD etc. Synchroniseer en deel alle adresboeken/contacten van familie en kennissen, zakelijke contacten en bestanden en je bent alles kwijt aan wildvreemden. Nee, je bent zelf de baas en kunt dat allemaal uitvinken! Je wordt toch bedonderd waar je bij staat.

Hoe maak ik een bom?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan