• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weersomstandigheden mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
Me.TextBox0.Value = Split("2017-04-03T14:00:00Z", "T")(0)
Me.TextBox1.Value = Replace(Split("2017-04-03T14:00:00Z", "T")(1), "Z", "")

Maar in plaats van de string "2017-04-03T14:00:00Z" kan je ook een variabele plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
ik snap wat u bedoeld, anders moet ik dit voor elk tijdstip en datum neerzetten, maar kunt u mij misschien nog vertellen hoe zou ik dat moeten aangeven voor allebei de mogelijkheden?

nogmaals bedankt voor uw reactie
 
Laatst bewerkt:
Plaats eens een voorbeeldbestandje van wat je nu al hebt.
Ik denk dat je zoiets hebt als een userform waar je een lokatie, datum en tijd kan kiezen en/of invullen.
 
Beste Alphamax,

Hierbij een deel van het voorbeeldbestandje, het orginele heb ik niet nu op dit moment in bereik maar is wel compleet en draaiend daar ben ik bezig om uw 2e script in te verwerken. Misschien kunt u zo nog wel een beter inzicht kan krijgen wat mijn bedoeling is. Ik heb het zo gemaakt ( in het orginele bestand ) dat wij eerst onze visstekken moeten toevoegen dmv een ander userform. Hierin geven wij uiteraard de namen en dieptes en de coördinaten van onze visstek. Moment dat wij de hengels uitleggen met het uitleggen userform vullen wij onze basis gegevens in uit de keuze van de reeds van te voren ingevoerde stekken. in het userform heb ik een knop gemaakt en een checkbox, met de checkbox laat ik een userform openen om de huidige weerdata ( uw 1e script ) te downloaden aan de hand van de coördinaten van de stek. In dat userform "weersgegevens" zit dus dat probleem met die datum en tijd. Mijn bedoeling daarmee is vrij simpel. De huidige data opvragen, wat het trouwens perfect doet, mijn dank hiervoor nog, en oriënterend kunnen kijken in de voorspellingen dmv 2 simpele knoppen waarmee ik de regelnr verander waardoor er dus een andere tijd en eventueel datum komt te staan. deze datum en tijd laat ik in dat userform "weersgegevens" weergeven. Deze data zou ik graag gesplitst willen hebben, maar doordat dit dus vele variable gegevens kunnen zijn zoals u hiervoor al aangaf, dat ik dit ook zou moeten doen met aangeven als een variabele waarde, maar ik zou niet weten hoe.


Hierbij dus een deel van het bestandje, het orginele heb ik nu niet in bereik, deze had ik meegenomen naar me werk en ben ik daar vergeten :(
Bekijk bijlage Registratie.xlsb
 
Laatst bewerkt:
Ok, misschien had ik het iets verkeerd begrepen
In plaats van een variable kan je ook rechtstreeks de .cells tussen de haken zetten.

In userform "weergegevens"
Vervang
Code:
Me.TextBox2.Value = .Cells(rw, 5).Value
Me.TextBox3.Value = .Cells(rw, 7).Value
door
Code:
Me.TextBox2.Value = Replace(Split(.Cells(rw, 5).Value, "T")(1), "Z", "")
Me.TextBox3.Value = Split(.Cells(rw, 5).Value, "T")(0)

In userform "uitleggen" werkt het op een soortgelijke manier
 
Laatst bewerkt:
Beste alphamax,

Hartelijk dank weer voor uw script, deze werkt ook weer perfect en als ik erover nadenk waarom die daar moet staan, is het ook zeer logisch natuurlijk, beetje dom van me eerlijk gezegt. Ik heb het waarschijnlijk ook vreemd uitgelegd, ik snap het zelf wel maar weet het soms niet te verwoorden.


En idd ja, zoiets probeer ik te maken. Alleen dan weer op me eigen manier, met me eigen berekeningen en vergelijkingen erin zoals me vrouwtje en ik het willen kunnen inzien en vergelijken. Ik probeer het liever zelf ( met uiteraard alle helpers hier op het forum die me door diverse dingen heen helpen om de userforms goed werkend te krijgen en scripts voor me realiseren wat ik zelf niet kan) als dat ik met een ander iets helemaal moet gaan uitproberen en uitvinden. Me vrouwtje en ik hebben er in de jaren al genoeg gezocht en geprobeerd maar helaas niet zoals wij het zouden willen hebben dus vandaar dat ik het maar zelf ben gaan maken.

mvg,
 
ik moet nu alleen nog uw 2e script "voor oudere weerdata" erin gaan verwerken en proberen te laten samenwerken met de "voorspellingen" die u gemaakt heeft, en deze op een logische manier met de rest van het bestand samen gaan laten werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan