audiospeler reset, wat kan ik daar tegen doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigBud

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2017
Berichten
13
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn website onderaan de pagina een audiospeler staan die muziek afspeelt (mp3), nu is het zo dat elke keer als de content die boven die speler staat vernieuwd wordt de audiospeler opnieuw begint met afspelen, erg lastig..

Mijn vraag is dus, kan dit voorkomen worden en zo ja, hoe? Moet ik dan denken aan een frame webpagina of kan dit met een iframe of misschien met een script via java?

Ben vrij nieuw met dit soort zaken, vandaar deze, misschien domme vraag..:)

Alvast bedankt voor eventuele reactie's..
 
Je kan een iframe gebruikenDat is de makkelijkste weg.
Java (niet te verwarren met JavaScript), daar moet je helemaal niet meer aan denken in de websitewereld. Java is uit, finito, schluss en verleden tijd.

Vraag je ook even af of het wel gewenst is voor je gebruikers om een mp3 in te laden. Het kost veel bandbreeddte en op mobiele netwerken kan het behoorlijk aantikken in de bundels.
 
Okee, bedankt voor je antwoord. :)

Ga mezelf dan maar focussen op hoe ik een IFrame in mijn website kan verwerken en Java lekker links kan laten liggen..:)

Greetz, BigBud.
 
Helaas, net een iframe geplaatst en de inhoud wordt netjes ingelezen en afgespeeld.

Maar zodra de inhoud van de rest van mijn webpagina ververst wordt, start de speler weer opnieuw op..:-(

Dit is wat ik tot nu toe van gebrouwen heb:

<style type='text/css'>
body { background-color: #DDD; margin: none; }
iframe { position: fixed; top: 15px; left: 15px; }
</style>
<body>
<iframe src="/template/index.html"> height="630" width="300" frameborder="0"
<p>Your browser does not support iframes.</p>
</iframe>
</body>

De grote van de iframe kan ik ook niet beinvloeden, dus die height="630" width="300" frameborder="0" staan er eigenlijk voor niets.

Denk dat ik iets fout doet, maar heb geen idee waar ik het moet zoeken..

Mocht je nog een tip kunnen geven, dan graag.. :)

Greetz, BigBud.
 
Ik ben er ondertussen achter gekomen hoe de hoogte en de breedte van de iframe in te stellen is en dat werkt nu goed.

Ik kan nu mijn hele speellijst kwijt in de iframe.

Helaas nog geen oplossing voor het eigenlijke probleem..:)

De enigste oplossing die ik kan vinden voor mijn probleem, is toch een site bouwen met frames en dat zie ik op het moment niet zitten.

Natuurlijk ga ik nog wel verder zoeken, want ik dacht toch ook dat een iframe een oplossing zou brengen, maar helaas..:)

Uiteraard blijf ik altijd openstaan voor suggestie's :)

Greetz, BigBud.
 
Ik zou dan zeggen: AJAX gebruiken, en al je verwijzingen en links daaraan koppelen, zodat alleen je content-deel gerefreshed wordt.
Of je moet een pop-up gebruiken.

Frames zelf zijn zo zwaar antiek, dat je die niet eens meer wilt gebruiken.
Maar waarom een mp3 laten horen? Ik ben benieuwd naar de reden, want de vraag is: is het bij je bezoekers wel gewenst?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit servertje opgezet om op het werk af en toe naar mijn muziek te kunnen luisteren, usb-keys en welk andere mobile devices zijn uit ten boze, dus is dit de enigste manier om toch een beetje goede muziek te kunnen luisteren.

Het is dus een puur prive aangelegenheid.. Helaas heb ik nog nooit iets met ajax gedaan, maar misschien is het de moeite waard om daar iets van te gaan opsteken..:)

Ben alleen benieuwd hoe ik dit moet gaan implementeren, enige tips misschien??

Alvast bedankt!!

Greetz, BigBud.
 
Zie dus dit voorbeeld:
http://html5.gingerhost.com/london, en klik even rond, en neus eens rond in de Network tab!

Als je de Element Inspector van je browser erbij pakt, en dan naar het tabblad 'network' kijkt zal je zien dat je per site een Asynchrone en dus AJAX-request doet.
De header blijft dus behouden, en zo kan je daar je muziekspeler embedden.
 
Laatst bewerkt:
Okee PHP4U,

Net even rondgekeken en ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt..;-)

Ik ga daar maar eens mee aan de slag, eens kijken of ik er iets van maken kan..

Bedankt voor de tip!!

Greetz, BigBud.
 
Veel succes. Ik hoop dat je eruit komt, en anders horen we het wel!
 
Hallo PHP4U,

Ik heb gisteren toestemming gekregen om via een andere weg mijn servertje te kunnen bereiken (een popup) en wil deze mail dan ook afsluiten.

Nog wel even naar AJAX gekeken, maar dat gaat voorlopig even in de ijskast.

Bedankt voor de tips en mocht ik weer op een probleem stuiten, zal ik zeker weer terugkomen met mijn vragen..:)

Greetz, BigBud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan