NAW gegevens netjes uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petermeijerink

Verenigingslid
Lid geworden
16 sep 2013
Berichten
46
Geacht forum;

Tabel "NAW" met de volgende veldnamen;
Aanhef
Voorletter
Voornaam
tussen voegsel
Achternaam
Postcode
Woonplaats

Ik wil een factuur maken maar de NAW gegevens staan niet netjes achter elkaar
ik krijg nu; Dhr. P. van de Berg
1111 AA Amsterdam
Ik wil graag Dhr. P. van de Berg
1111 AA Amsterdam

Hoe moet ik de uitlijning netjes krijgen?

Vriendelijke groet
Peter
 
Je snapt wellicht dat de gemiddelde lezer weinig van je vraag zal begrijpen, ook al omdat je voorbeeldtekst je vraag al helemaal niet verduidelijkt.
Gelukkig (voor je) denk ik dat ik het wel snap. En is je probleem dat je in je rapport de velden netjes achter elkaar hebt gezet, en dat je daardoor grote gaten ziet tussen de verschillende tekstblokken. Gelukkig kun je dat simpel oplossen door de velden middels een formule in een niet-afhankelijk tekstveld samen te voegen. Iets als:
Code:
=[aanhef] & " " & [voorletter] & " " & [tussenvoegsel] + " " & [achternaam]
En dat dan ook voor het adres, al kun je de lengte vaan de postcode nog wel inschatten denk ik.
 
Dank je Octafish ! Ik had in mijn voorbeeld vraag veel spaties gedaan om het te verduidelijken maar dat is niet goed doorgekomen denk ik maar gelukkig snapte je wat ik bedoelde!
Nogmaals heel erg bedankt !
Groet
Peter
 
Spaties in gewone tekst worden genegeerd; dan moet je de tekst met de CODE tag opmaken, dan krijg je ze wel mee. Maar ik heb al wat vaker met dit bijltje gehakt, dus dan is het niet zo moeilijk om de bedoeling te snappen :).
Als je slim bent, zet je de samenvoeging in een query, dan kun je de waarden simpel op je rapport zetten als een normaal veld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan