Powerline adapter versus UTP kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Mijn Wifi is nooit erg stabiel geweest, maar nu loopt het de spuigaten uit.
Internet is enorm traag. En blokkeert al jaren regelmatig.
Zoek alternatieven maar ken er niets van en hoor tegenstrijdige berichten.
Ben niet erg op een kabel uit die het hele huis door moet. Een kennis van me is enthousiast over een Powerline adapter. Een ander zegt dat dat nog trager is dan WIFI.
Wie kan hier raad geven?
 
Een goed wifi-signaal is beter dan een goede Powerline.
Een goede Powerline is beter dan een slecht wifi-signaal.
Een goede kabel is beter dan welk wifi-signaal of welke Powerline dan ook.
Wat wil je erop aansluiten?
 
Er moet maar één portable op aangesloten worden.
ik gebruik uiteraard Internet en wil daarop video's van de nieuwssites bekijken, maar niet gamen of films bekijken.
Weet niet of het belangrijk is, maar hier in huis is er domotica (geen electriciteitskabels in de muren). Heb stenen plinten en stenen vloeren, dus draden wegwerken gaat niet.
Of bestaat eer iets dat je kunt monteren tegen de aansluiting stenen vloer/stenen plint en waarachter de kabel kan lopen?
Wat is een goede kabel?
Wat is een goede Powerline?
En ik las ook iets over een WIFI versterker?
 
kun je in de buurt van je router een externe wifi extended ophangen.
Die zijn over het algemeen beter dan draadloos in de router.
Kun je op de nu aanwezige router ook naar 5 ghz zo nee kun je dan in de nu aanwezige router het kanaal veranderen?
dit zijn zo maar een paar dingen die je kunt proberen.
 
kun je in de buurt van je router een externe wifi extended ophangen.
Die zijn over het algemeen beter dan draadloos in de router.
Kun je op de nu aanwezige router ook naar 5 ghz zo nee kun je dan in de nu aanwezige router het kanaal veranderen?
dit zijn zo maar een paar dingen die je kunt proberen.

Ik ken er eigenlijk niets van :( Hoe check ik dat van die 5 ghz en hoe verander ik het kanaal? Of moet ik ergens een handleiding van die router downloaden of de Internet leverancier raadplegen? De router is 10 jaar oud.
 
router 10 jaar oud.
dan zou ik eens een nieuwe vragen bij de aanbieder van het internet.
welke provider heb je eigenlijk.
 
10 jaar is zo oud nog niet maar een ander kanaal proberen is het eerste wat zal moeten gebeuren.

Voor een andere router, probeer een aantal maal te resetten met het reset knopje, een oude router zou dat wel eens niet meer kunnen en dan stuk gaan. Voor een ontvangstprobleem kan je een repeater kopen en ergens tussen de zender en ontvanger in een stopcontact steken.

Homeplugs heb je best wel snel maar dan wel de nieuwste nemen en niet een verouderde, de kwaliteit van het signaal gaat sterk achteruit wanneer die bij de router op een andere groep (stop in de meterkast) zit.

Onderop de router en anders prominent in het boekje, staat een Internetadres met cijfers zoals: http://192.168.2.254 Voer deze in op de adresbalk van de browser en je komt in de instellingen van de Router. Soms moet je een wachtwoord opgeven, de naam is dan Admin en je kan meestal gewoon doorklikken. Bij WiFi en Instellingen Wijzigen kan je een kanaal: kanaal nummer 1 tm 14 opgeven.

Het volgende is van http://computerworld.nl/it-beheer/76024-10-ultieme-tips-voor-optimaal-wi-fi

WiFi-routers en accespoints geven je de mogelijkheid om 14 verschillende kanalen in de beheerconsole in te stellen. Vaak staat kanaal 1 of 6 standaard ingeschakeld. Met name bij de aanwezigheid van meerdere routers in de buurt, verdient het aanbeveling deze standaardinstelling te veranderen naar bijvoorbeeld 3, 8, 11 of 13. (Omdat kanalen overlappend werken, kun je beter minimaal 1 kanaal tussenruimte tussen andere kanalen in de buurt laten.)

Met tools als InSSIDer, NetStumbler (Windows), iStumbler, KisMAC (OS X), iwScanner (Linux) of WiFi Analyzer (Android). Wat betreft iOS heeft Apple helaas maatregelen getroffen om te voorkomen dat apps in staat zijn WiFi-kanalen te scannen.

Gebruik dus eerst liever niet een standaard Wifi en Bluetooth kanaal: 11 t/m 14.

Als in Apparaatbeheer blijkt dat de driver van de netwerkkaart of adapter of chips goed geinstalleerd is, probeer dan uiteindelijk een nieuwe (kaartje of adapter) want ze verslijten en door fouten zal de verbinding misschien slecht lijken.

De afstand moet trouwens niet al te groot zijn en de router ook niet slecht geplaatst.
 
Even een update.
Heb een TP-link AV1200 3-port gekocht en het is een hele verbetering. de video's van de nieuwsdienst blokkeren vrijwel nooit en Internet is sneller. De software geeft 479 Mbps aan, maar ik las dat de theoretische snelheid nooit wordt gehaald?
Nog enkele vraagjes: heeft het zin de WIFI nog te activeren (via de systeembalk)? Of beter uitschakelen? Vraag me ook af wat het verschil is tussen Wifi uitschakelen en vliegtuigstand?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan