• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules voor zoeken op verschillende tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumim

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2017
Berichten
43
Bekijk bijlage uren schumim 2017.xlsx

Beste,

Ik heb bij VERT.zoeken nu een formule ingevoerd dat hij gaat zoeken bij bedrijf: maar zou dat mogelijk zijn dat hij de D,F en H ook onder die formule kan plaatsen zodat ik ook deze kan gebruiken, ik ga dan juist iets anders moeten zoeken voor de nummers voor BE 1, NL 1; FR 1 en DE 1 anders gaat hij in foutmelding gaan mits het 4 verschillende nummers 1 zijn.

Tenzij iemand een andere oplossing heeft, die misschien gemakkelijker is.

En bij sommige bedrijven is er enkel reiniging voor tankwagen (B4,B8,D3,D4,D10, zou er daar een mogelijk voor zijn dat hij automatisch Reinigen invult ( M13 tot M20 ) wnr je dit bedrijf in vult.

Bedankt.
 
Als ik je eerste vraag goed begrijp wil je door het ingeven van het nummer de juiste klantnaam laten zoeken. Dit kun je als volgt bereiken:
1. Maak zogenaamde "Named ranges": tab "Formulas" > "Name Manager" > "New" en selecteer tab Bedrijf, kolommen A en B en noem deze range "BE". Doe ditzelfde voor kolommen C en D (noem deze "NL"), E en F (noem deze "FR") en G en H (noem deze "DE")
2. Vervolgens zet je in cel B13 de volgende formule (eventueel vertalen): =VLOOKUP(VALUE(MID(A13;3;LEN(A13)));INDIRECT(LEFT(A13;2));2;FALSE)
3. Het enige wat je nu moet doen is de code die je in B13 invoert vooraf laten gaan door de named range waarin je wilt zoeken. Als je bv. BE4 invult, dan "begrijpt" deze formule dat je wilt zoeken in de named range "BE" en dat het gaat om regel 4.

Voor het tweede gedeelte heb ik geen echt goed idee.
 
Sorry voor de late reactie, maar zal dit vanavond eens uit proberen, en laat iets weten.
De code die er nu instaat is in het engels veronderstel ik, moet deze nog vertalen naar nederlands.
 
Daar straks eens geprobeerd, maar krijgt het niet werkend, of te wel vertaal ik het verkeerd via diene link naar het nederlands, of doe ik iets anders verkeerd.
Er komt een foutmelding op van #WAARDE als ik het tabje leeg laat, en bij ingevuld komt er op #VERW!
De vertaalde formule is als volgt : =VERT.ZOEKEN(WAARDE(DEEL(A13;3;LENGTE(A13)));INDIRECT(LINKS(A13;2));2;ONWAAR)
 
Zie bijlage. Is dat ongeveer wat je zoekt?
 

Bijlagen

  • uren schumim 2017 (AC).xlsx
    28 KB · Weergaven: 38
Overigens klopt het dat je een foutmelding krijgt als er niets is ingevuld. Dit is te voorkomen (volgens mij vanaf Excel 2013?) door een extra afvraging om de formule heen te zetten. In het Engels: =IFERROR(<originele formule>;"<wat wil je laten zien bij een fout").

Waar de #VERW vandaan komt weet ik niet.
 
Hierbij mijn bijdrage ingevuld in je voorblad. Weet niet zo goed wat er in de blauwe vakken moet komen te staan.

PS Heb de ingewikkelde formule om het weeknummer te bepalen vervangen door de functie WEEKNUMMER.
 

Bijlagen

  • uren schumim 2017 (AC).xlsx
    27,6 KB · Weergaven: 40
Overigens klopt het dat je een foutmelding krijgt als er niets is ingevuld. Dit is te voorkomen (volgens mij vanaf Excel 2013?) door een extra afvraging om de formule heen te zetten. In het Engels: =IFERROR(<originele formule>;"<wat wil je laten zien bij een fout").

Waar de #VERW vandaan komt weet ik niet.

Jah bedankt, zo is het goed, en werkt goed ook, ik heb gezien dat je het bij het tanken ook gedaan hebt.
Maar heb ook gezien dat het een heel andere formule dat je hebt gebruikt.
 
Voor mij praat je in raadsels. Ik heb dezelfde formule in de sheet opgenomen in B13:B20 als ik heb aangegeven in post #2.

Met tanken doel je neem ik aan op F24:F30? Hier heb ik niets gedaan. Hetzelfde principe is hier natuurlijk toe te passen zij het dat je dan een named ranges moet maken per worksheet en naar de juiste sheet moet verwijzen. Verwijder de named ranges en voeg deze per sheet toe. Wijzig vervolgens de formule in B13 als volgt (alleen het rode gedeelte; dit is in Engels en Nederlands hetzelfde, dus dat moet lukken):
=VLOOKUP(VALUE(MID(A13;3;LEN(A13)));INDIRECT("Bedrijf!" & LEFT(A13;2));2;FALSE)

In F24 zou de formule dan als volgt worden:
=VLOOKUP(VALUE(MID(E24;3;LEN(E24)));INDIRECT("Tanken!" & LEFT(E24;2));2;FALSE)
 
Voor mij praat je in raadsels. Ik heb dezelfde formule in de sheet opgenomen in B13:B20 als ik heb aangegeven in post #2.

Met tanken doel je neem ik aan op F24:F30? Hier heb ik niets gedaan. Hetzelfde principe is hier natuurlijk toe te passen zij het dat je dan een named ranges moet maken per worksheet en naar de juiste sheet moet verwijzen. Verwijder de named ranges en voeg deze per sheet toe. Wijzig vervolgens de formule in B13 als volgt (alleen het rode gedeelte; dit is in Engels en Nederlands hetzelfde, dus dat moet lukken):
=VLOOKUP(VALUE(MID(A13;3;LEN(A13)));INDIRECT("Bedrijf!" & LEFT(A13;2));2;FALSE)

In F24 zou de formule dan als volgt worden:
=VLOOKUP(VALUE(MID(E24;3;LEN(E24)));INDIRECT("Tanken!" & LEFT(E24;2));2;FALSE)

Ja sorry ik weet het maar al die verschillende posten, en de een en de andere die aanpassingen doen, ik heb verkeerd gekeken op het verkeerde excell bestand, tis idd de zelfde formule dat je gedaan hebt, sorry daarvoor.
Ben hier ook nog maar nieuw, ga moeten gewent komen aan de verschillende voorbeelden die jullie allemaal eventueel posten.
 
Geen probleem. Hopelijk kom je wel verder met de suggesties.
 
Jah idd, voor mij is bij deze dit opgelost, aan allen bedankt voor de inzet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan