Upgrade systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumim

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2017
Berichten
43
Overzicht
Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Processor
Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2.33GHz 71 °C
Yorkfield 45nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 400MHz (5-5-5-18)
Moederbord
ASRock P45TurboTwins2000 (CPUSocket) 31 °C
Grafisch
SyncMaster (1360x768@60Hz)
1024MBATI Radeon HD 3850 (ATI) 37 °C
Opslag
931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA) 29 °C
1397GB Samsung STORY Station USB Device (USB (SATA)) 29 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVD-RAM GH22LS30 ATA Device
HL-DT-ST DVD-ROM DH16NS10 ATA Device
Geluid
Realtek High Definition Audio
Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Computertype: Desktop
Installatiedatum: 25/03/2017 17:09:12

Beste,

Nu heb ik deze specs zoals hier boven. Graag zou ik een paar dingen upgraden, is dit mogelijk of weggegooid geld. Bv : een andere graka, of eventueel mogelijk eentje bijstoppen, wat zijn daar de mogelijkheiden van of is dit niet mogelijk bij dit type moederbord.
Het RAM upgraden is dit mogelijk naar bv 8 gb of 16 gb of hoger.

Bedankt.
 
Moederbord ondersteunt max. 8 Gb ram, dus een upgrade naar 16 Gb is niet mogelijk.
Daarbij betreft het een socket 775 systeem....dat is minimaal 10 jaar oud,
Een andere videokaart is o.a. afhankelijk van merk, type en vermogen van je voeding, die ontbreekt in je overzicht.
Maar dit systeem is dusdanig verouderd dat ik er geen stuiver meer aan zou spenderen...de processor wordt een bottleneck bij een moderne videokaart, een snellere processor betekent nieuw moederbord en geheugen.
Zou gaan kijken voor een nieuw systeem...
 
om te beginnen:
Wat is het doel van de pc die je wilt upgraden?
Wat is je budget?
Speel je spellen, en welke spellen speel je dan ? (of welke spellen zou je wíllen spelen?)
Je huidige moederbord kan max. 8 GB geheugen bevatten.
Je zou er een Crossfire-kaart bij in kunnen stoppen, ik heb echter geen kaas gegeten hoe dat gaat en welke compatible is met jouw huidige kaart (als dat al nodig zou zijn).

Mocht je dus een zwaardere videokaart aanschaffen, kijk dan in ieder geval naar het merk/type en vermogen van je huidige voeding, er worden echt nog baggervoedingen verkocht ...

Of wil je gewoon een vlottere pc?
 
Momenteel speel ik af en toe wow, dit werkt perfect.
Maar bij counter strike global heb ik af en toe wel eens problemen, de nieuwste games zijn niet meer voor dit systeem weg gelegd. Het meeste dat ik dus speel zijn oudere shooting games. COD, CSS, Battlefield, ...

Voor voeding zou ik eens moeten kijken welkeen er nu in zit, heb deze eens zelf vervangen omdat de oude kapot was.
 
Wat is je budget?

Indien laag, zet er een GTG1050i b.v. in, gebruikt weinig sap en een SSD, alleen BF1 zal een probleem zijn en blijven, die wil graag een zware CPU en een snelle videokaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan