Is dit waarheid.? Of virus oid.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
501
Helpers.....
Buurman bezit pc met windows 8.1. Deze wilde hij toen niet gratis naar windows 10 updaten , nu komen er rare vraag teksten zodra hij pc aanzet... hij is grote leek , ik klein beetje meer kennis ...doch weer hier geen raad mee.
IMG_2047.JPGIMG_2046.JPGIMG_2045.JPG

Hoop dat iemand mij raad kan geven , foto' als bijlage gestuurd.

Mvrg. Kees riedijk
 
Indien ik naar het raar website URL kijk dan lijkt het op phishing of ransomware. Werk eens zijn virus scanner bij of schakel Windows defender in.
 
Beste helper Lutz,
Bedankt voor snelle hulp, maar zodra ik pc aanzet begint er een terug telling van 90 sec...naar 00.? In die korte tijd weet ik window defender niet aan te zetten, moet daar naar zoeken namelijk....alhoewel ik twijfel of deze al aanstaat.?
 
Dez oude knuffelbeesten kunnen ook vanaf CD of USB stick opstarten. Zelf zal ik de harde schijf uitbouwen en aan een ander computer hangen, die wel een bijgewerkte virusscanner heeft. Ik sluit zo een harde schijf dan via USB aan mijn computer aan. Maar je kan de schijf ook als tweede schijf in je systeem inbouwen.
 
In aansluiting op lutz zou je nog dit kunnen proberen.

Of proberen in veilige modus opstarten
Door Windows in de veilige modus op te starten, worden alleen de hoogstnoodzakelijke processen opgestart waardoor handelingen kunnen worden verricht die bij een normale opstart niet mogelijk zijn (bijvoorbeeld het uitschakelen en/of verwijderen van hardnekkige programma's en virussen en het oplossen van opstartproblemen). Vanuit een opgestarte Windows 8.1 is de veilige modus te bereiken door de SHIFT-toets ingedrukt te houden op het moment dat (via het inlogscherm, startscherm, Win-X startmenu e.d.) opdracht wordt gegeven Windows opnieuw op te starten. Kies daarna achtereenvolgens de tegels Problemen oplossen, Geavanceerde opties en Opstartinstellingen. De veilige modus is ook te benaderen via MSCONFIG, tabblad Computer opstarten, optie Opstarten in veilige modus. Vink de optie weer uit om Windows in de ‘normale’ modus op te starten. In voorgaande versies kon de veilige modus nog worden geactiveerd met de F8-toets bij het opstarten van Windows, bij Windows 8.1 is dit gewijzigd in de toetscombinatie SHIFT-F8. Bij een snelle computer is het echter haast onmogelijk deze toetscombinatie tijdig in te voeren.
 
Hoi,
Nog een belangrijke aanvulling: Trek de internetverbinding (of wifi deactiveren) los van je pc als je opstart en probeer dan (indien mogelijk) het probleem op te lossen.
Zorg in ieder geval dat de pc geen internetverbinding heeft.
Geef wat meer info over de aanwezige actuele antivirussoftware, antispywaresoftware enz.
Indien bijgewerkt, scannen in de veilige modus (zelf de software activeren).
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat die berichten gewoon een webpagina zijn? Verschijnen zij direct, of na het opstarten van je browser? Ik heb deze overigens zelf ook wel eens gezien, gewoon wegklikken.
 
Alle helpers...
Op sluitkruis drukken had geen resultaat , binnen enkele seconden later was alles er weer , afgesloten van internet en op OK en UPDATE gedrukt .... herstart gegeven en bleef oke.
Internet aangesloten , herstart gegeven ....geen probleem.
Malware programma gedownload en pc gescant ,deze heeft vele troep gevonden en in quarantaine gezet.
Herstart gegeven en weer Malware laten scannen en nog 1 ding gevonden , welke????? Iets met PUP...
Diverse malen herstart gegeven maar bleef geen rare dingen melden.
Hopende dat het weg blijft wil ik iedereen bedanken.
Ik wacht nog ff tot morgen en zet topic dan als opgelost.
Mvrg. Blije buurman.
 
Advies....Uitkijken voortaan waar en hoe hij surft op het internet. Het rommelt van de rotzooi als je willekeurig klikt en klakt en download enz enz. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan