foutmelding : the expression after update you entered....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flor75

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2016
Berichten
13
foutmelding : the expression after update you entered as the event property setting produced the following error :
- the expression may not result in the name of a macro, the name of a user-defined function or event procedure
- there may have been an error evaluating the function, event or macro

we hebben een .mdb toepassing omgebouwd naar .accdb en sommige gebruikers krijgen bovenstaande fout bij het gebruik van deze toepassing MAAR als ze dezelfde toepassing op een andere pc gebruiken werkt deze foutloos. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
 
Ja. Het zou wel eens te maken kunnen hebben met niet-geladen (of aanwezige) bibliotheken op de pc waar het niet werkt. Zeker als je een database upgrade naar een hogere versie, en je gebruikt Early Binding, kan dat voorkomen als je een bibliotheek grbruikt die dan weg is. Andersom komt dus ook voor, dat je een db in 2010 maakt met de bijbehorende bibliotheken, en dat die dan in 2007 niet werkt.
Controleer dus of de bibliotheken wel goed laden, en als je toch bezig bent: compileer dan ook de db, dan kom je ook eventuele fouten tegen die een probleem kunnen zijn.
 
ik ben deze access toepassing op de pc zelf gaan uittesten. Aangelogd met profiel van mijn collega komt de foutmelding, aangelogd met mijn profiel verloopt alles perfect. welke bibliotheken bedoel je ? is dit bepaald per profiel ?
 
is dit bepaald per profiel ?
Dat zou kunnen; bibliotheken worden doorgaans met installaties meegenomen, en als jouw collega andere applicaties heeft, kan hij andere bibliotheken hebben. 't Is niet logisch, maar dat is ICT zelden :).
Open de VBA editor (<Alt>+<F11) en ga dan naar <Extra>, <Verwijzingen>. COntroleer of hier ontbrekende bibliotheken tussen staan. Compileren doe je via <Foutopsporing>, <db compileren>.
 
beste Octafish, bedankt voor de tip. Heb nu even andere prioriteiten maar ga ik zeker morgen controleren !
 
Beste Octafish, fout gevonden. ik heb de user, dewelke problemen had, rechten op de accdb gegeven en de access op zijn pc met zijn rechten gedebugd en daar kwam een mooi duidelijke foutmelding naar boven nl. dat er een ODBC-connectie niet was geïnstalleerd. deze fout wordt in de accde blijkbaar getoond als "the expression after update you entered....'.
bedankt voor de tip met de bibliotheken, dit heeft me deze richting doen zoeken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan