• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range selecteren in bestand dat als tekstbestand geopend wordt in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
860
Beste,

Uit een programma worden data geëxporteerd naar een xls-bestand. Waneer ik dit bestand open ziet excel dit als een tekst-bestand. Ik sla dit eerst op als een 'echt' excelbestand. Daarna wil ik alle gegevens selecteren in dat bestand, het bereik is niet constant en verandert elke dag. Ik gebruik hiervoor

Code:
Sub Rechthoek1_Klikken()
Range("A1", ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell)).Select
End Sub

In een klassiek excel-bestand werkt deze code, in mijn bestand worden alle kolommen geselecteerd tot aan de laatst gebruikte rij. Hoe kan ik er voor zorgen dat de range beperkt wordt van cel A1 tot de laatste kolom uit rij 1 in combinatie met de laatste rij uit kolom A?

PS: ik merk dat in het geëxporteerde bestand de inhoud van de cellen na kolom BS niet leeg is maar blijkbaar gevuld wordt met een spatie. ( dit is een gegeven dat ik niet kan veranderen )
 

Bijlagen

  • Range.xlsm
    443,3 KB · Weergaven: 17
Als het aantal kolommen altijd 70 is

Code:
Blad1.Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 70).Select
 
Neen de range is steeds variabel, deze wordt om het uur aangepast :(
 
Code:
With Blad1
  .Cells(1).CurrentRegion.Resize(, .Cells(1, .Columns.Count).End(xlToLeft).Column).Select
End With
 
Wat is het effekt van

Code:
sub M_snb()
  Blad1.usedrange.select
End sub

en van

Code:
sub M_snb()
  Blad1.cells.replace " ","",1
  Blad1.usedrange.select
End sub
 
Laatst bewerkt:
De code van Vena selecteert het gevraagde bereik, prima.

Bij jouw codes verschijnt een foutmelding Harry, "Object vereist"
 
Er heeft in deze draad nog geen 'Harry' gereageerd.

Als je de code op de juiste plaats zet hoef je de verwijzing naar het werkblad niet te maken.
Zie mijn aangepaste code als die niet op de juiste plaats staat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan