PC oververhit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RienBogers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2017
Berichten
3
Ik heb een probleem, namelijk: mijn pc valt na een paar uur heftig gebruik uit.

Ik heb mijn computer laatst grondig schoongemaakt ( ik houd het sowieso regelmatig bij) en hoopte dat dit genoeg zou zijn maar nee.
Nou heb ik mijn pc ongeveer een jaar geleden van marktplaatst gekocht en ondertussen een aantal dingen vervangen.
Dus wat ik in ieder geval weet dat het niet kan liggen aan: mijn cpu (Ik heb net een nieuwe met 212 evo cooler), Mijn GPU (ook net nieuw namelijk rx480 8g van MSI met hele goede cooling). Wat er nu dus nog in van de originele pc zit is een 620 Watt PSU van Coolermaster (wat ruim voldoende is) en een MSI military grade 3 moederbord. Ik heb overigens de temperatuur afgelezen van alle parts maar ik heb niks abnormaals kunnen vinden. Dus mijn vraag is nu: wat kan ik het beste doen? Een nieuw moederbord halen op een nieuwe powersupply?
 
Welke temperatuur geeft hij op je CPU aan? Uitschakelen doet een pc vaak pas nadat de temperatuur echt dramatisch hoog is geweest (>100C). Wellicht zit de koelpasta er niet meer optimaal op.
 
de temperatuur van de CPU komt nooit boven de zestig graden uit. IK heb hem ook een paar weken geleden geplaatst en hiervoor bestond het probleem ook al.
 
Welkom op het Helpmij.nl forum,
Misschien is het dan wel niet de temperatuur.
De computer kan een taak hebben die het gaat uitvoeren wanneer die een bepaalde tijd niet wordt gebruikt en jij net heftig bezig bent met maar één toepassing. Denk aan indexeren voor snelle zoekacties, een virus scan op de achtergrond, automatisch defragmenteren of een update functie (zowat ieder klein programmaatje en Windows).

Soms is het handig om te kijken wat er op de computer wordt opgestart, dat kan met AutoRuns van Sysinternals.

Voor uitsluitsel een andere harde schijf er in doen en opnieuw proberen. Ga na of de juiste drivers geïnstalleerd zijn en of het kan liggen aan de toepassing die je gebruikt. Als intensief gebruiken een spel is dan zijn er meer bij wie een spel plotseling stopt. Het kan gemakkelijk zijn om Windows zo in te stellen dat er een blauw scherm wordt weergegeven wanneer de computer vastloopt en niet alleen maar uitvalt.
 
Hallo

Los van de reeds eerder gegeven tips kun je ook nog :

P.c. opstarten , en laten draaien in het b.i.o.s. scherm , meestal [DEL] , [F10] tijdens het opstarten.

Bij veel p.c. zit de nodige "hardware" monitor software in de b.i.o.s.

En dan kijken of deze ook nog uitvalt ...

Je zou deze p.c. ook eens kunnen opstarten d.m.v. een bootbare versie van b.v.b. memtest.

Mocht het een software fout zijn in de huidige configuratie , zal het systeem blijven draaien.

Speccy is ook een deftig hardware monitor prg , die tevens t° kan uitlezen bij heel veel motherboards.

Peter
 
Oke ik heb jullie antwoorden gelezen, heel er bedankt in ieder geval voor de snelle feedback!

Alleen het is nog niet helemaal gelukt om het probleem op te lossen, wel blijft de computer een stuk langer aan nu.

Wat ik in de Windows logboeken te zien krijg is heel erg vaak deze error:

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{8D8F4F83-3594-4F07-8369-FC3C3CAE4919}
en APPID
{F72671A9-012C-4725-9D2F-2A4D32D65169}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.


Weten jullie wat ik hiermee kan?

Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan