Foscam camera('s) uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob4512

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Berichten
132
Hallo,

Wij hebben hier thuis vooralsnog 1 Foscam FI9853EP camera. Dit willen wij graag uitbreiden naar een stuk of 4 Foscam camera's, gekoppeld aan een switch (TP-Link TL-SG108E), waarop later weer een Synology NAS (waarschijnlijk de DS116 inclusief Surveillance Center)) aangesloten wordt. Nu wil ik graag dat, wanneer er iemand thuis is en de bewegingsmelder dus is uitgeschakeld, de camera('s) uitschakelen. Hierdoor kan namelijk niemand meer via de app meekijken voor gewoon een beetje privacy. Het doel hiervan is dan dat, als iemand thuis is, alleen deze command uitgevoerd hoeft te worden (bijvoorbeeld op een pc met een script), en er dan geen beeld te zien is op de camera('s). Wanneer het alarm dan weer ingeschakeld wordt, kan dan een andere command bijvoorbeeld uitgevoerd worden om het beeld weer in te schakelen.

Nu heb ik al op internet wat rond gezocht, en ben 1 site tegengekomen die commands uitvoerde via de internetbrowser, maar hierbij geeft hij steeds de melding ''404 - Not found''.

Heeft iemand hier misschien een andere oplossing voor? Mijn andere idee was om een schakelaar op de camera('s) te zetten, zodat ze echt helemaal uitstaan, maar ik hoop dat er nog een andere oplossing voor mogelijk is.

M.v.Gr.,
Bob
 
Eerste vraag is of je dit wilt. Want iemand die dus je bewegingsmelder weet uit te schakelen wordt meteen ook niet meer op camera opgenomen. De privacy vraag snap ik, maar dat is mogelijk op te lossen door de camera's anders te richten.


O.a. afhankelijk van welke bewegingsmelder je hebt.

Voor zover ik weet zijn er geen camera's die deze functionaliteit hebben.

Waar je aan kunt denken is een combinatie van z-wave bewegingsmelder en een arduino (met z-wave shield). Van daaruit een signaal laten geven aan de Synology die dan de surveillance software stopt, of de camera's disabled.

Er is ook nog te denken aan het aansturen van een POE switch via een soortgelijke route via de Synology.


Kan dus wel, maar wordt hoogstwaarschijnlijk het nodige knutselwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan