Wi-fi valt thuis constant uit op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brentie1

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
Berichten
55
De laatste tijd is het veel vaker en ik begin het nu echt ******beu te worden. Ik heb geen idee waaraan het ligt maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Op mijn laptop valt mijn internet gewoon constant uit. Ik moet dan opnieuw verbinden maar vaak staat er dat het geen verbinding kan maken en moet ik wachten/het steeds opnieuw proberen/neem ik een andere verbinding (ik switch tussen de homespot van de buren en onze eigen wi-fi), soms vindt het helemaal geen enkele verbinding meer en moet ik opnieuw opstarten.

De twee vreemde dingen zijn dat:
- Als ik ergens anders ben, op vakantie bv. met ander internet, kan mijn laptop gewoon perfect, vlot en meteen verbinding maken zonder dat het uitvalt
- Maar al de andere apparaten zoals de tablets van de rest van de familie en mijn GSM maken gewoon perfect verbinding met onze wi-fi

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Alvast bedankt voor de antwoorden,
Brent
 
verwijder de wifi-adapter software, driver en herstart je laptop.
 
Open een nieuw kladblokvenster. Kopieer hierin de onderstaande vier regels in het blauw.

ipconfig /release
ipconfig /renew
netsh winsock reset catalog
netsh int ip reset


Kies vervolgens voor Bestand > Opslaan.
Geef als bestandsnaam Fix.bat op.
Bij “Opslaan als” kies je voor alle bestanden en klik je op Opslaan.
fixbat.png

Klik vervolgens met de rechtermuisknop op Fix.bat
Kies nu voor de optie Als administrator uitvoeren.
Als de commando’s zijn uitgevoerd zal de commandprompt sluiten.
Herstart vervolgens de computer.
 
Ja, heb net naar updates gezocht en die geïnstalleerd maar blijft hetzelfde. Meer updates zijn er niet dus ik neem aan dat ik die patch eerder al heb gedownload. Daar gaat het precies dus niet om.
 
en welk merk wifi apparaat heb je in bezit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan