laptop ziet geen wifi netwerken meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nyck

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Berichten
11
Sinds gisteravond ziet mijn laptop geen wifi netwerken meer. Het gebeurde van het een op het andere moment, ik was gewoon aan het internetten..

Ik zit nu aan de kabel maar dat is niet handig want moet mijn laptop voor werk veel meenemen.

Ben gister heel de avond al bezig met proberen te herstellen.. Heb o.a een systeemherstel gedaan, gezocht naar knopjes (heeft de laptop niet?) of speciale toetscodes (ook niet gevonden). Het lijkt namelijk alsof hij uit staat, maar geen idee hoe hij aan moet.

Het gaat om een asus laptop model R540L.

Wie kan mij helpen?


toevoeging:

De Wlan autoconf. geeft aan te draaien.

netwerkadapters.jpg


Dit is wellicht ook handig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Airplane mode staat niet aan?

heb je in de device manager gekeken of er geen problemen zijn met de wifi / wifi driver ?
 
De vliegtuigstand staat inderdaad uit. Krijg nu als melding onderin een computertje met een rood kruis (of zoals nu, met de kabel een computertje met de kabel).

Kun je dat andere beter uitleggen? Ik weet niet hoe ik daar kom / wat ik moet checken.
 
Gezien de foto is je dat al gelukt :)

Ok de wifi is volledig weg. Samen met het plotselinge verdwijnen heb je mogelijk een hardware probleem. werkt de bluetooth nog wel goed?
 
OK, bluetooth en wifi zitten op dezelfde kaart, dus waarschijnlijk is het geen stroom / kortsluiting oid.

De snelste manier om software uit te sluiten zou even met een linux usb drive booten en kijken of linux wifi ziet. als linux ook geen wifi (hardware) kan vinden is de kaart of de antenne mogelijk kapot.
 
Kun je mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe dit werkt ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je misschien even een foto van je toetsenbord van de laptop hier plaatsen?
 
FN+ f2 geeft bij mij inschakelen / uitschakelen vliegtuigmodus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt en bij inschakelen vliegtuigmodus worden alle draadloze adapters uitgeschakeld. Dus vandaar mijn vraag
 
Ik begrijp het, maar de vliegtuigstand staat gewoon uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand nog tips of kan ik beter langsgaan bij de winkel waar ik hem gekocht heb.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan