meerdere foto's in 1 record

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbAnnelies

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
13
Goeie dag,

Ik heb per record 5 foto's staan van een bepaald product. deze staan in Foto1, Foto2, ... ,Foto5. Deze velden bevatten het pad waar de foto staat.

Bij de properties van de image stel ik Control Source in op Foto1. als ik mijn formulier bekijk, dan staat foto1 er op.

nu heb ik 5 knoppen gemaakt (Foto1, Foto2, ... Foto5) met de bedoeling, als ik op een van de knoppen druk de foto verandert naar de respectievelijke foto.

Mijn vraag heel kort: kan ik de Control Source van mijn image aanpassen of is er een andere manier?

Dank je wel!
 
Het kan wel, maar je kunt natuurlijk net zo goed alle foto's tegelijk laten zien. Desnoods in een thumbnail formaat en dan met klikken op de foto een uitvergroting. Althans: zo doe ik het. Maar je kunt met knoppen de code wel veranderen, al zou ik zelf eerder een keuzelijst of een groepsvak gebruiken. Lijkt mij minder ruimte in beslag te nemen. Bovendien kun je iets makkelijker (zeker de keuzelijst) filteren op het juiste aantal foto's.
 
Hey Octafish,

Bedankt voor je antwoord!

Thumbnails is idd ook een goede oplossing. Heb ik zelf ook aan gedacht. Is de logica dan niet hetzelfde als de knoppen?

Wat moet ik dan veranderen in mijn code?

Me.BigPicture.ControlSource = Foto2 lijkt me logisch, maar wordt niet aanvaard... ;)
 
Hangt er vanaf wat er in Foto2 staat natuurlijk. Omdat ik jouw voorbeeld niet heb, doe ik er een eigen voorbeeld bij. Op het tweede tabblad (tweede knop bovenin) kom je op een fotopagina; hier kun je maximaal 20 foto's plaatsen als thumbnail. Door daar dan op te klikken, wordt de foto uitvergroot. En als je daar dan weer op klikt, kom je weer in het formulier terecht. Wijst zich allemaal wel vanzelf denk ik.
 

Bijlagen

  • Administratie_v3.zip
    369,4 KB · Weergaven: 66
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan