Tweede scherm moet in slaap vallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

grietsenwijma

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Berichten
233
Ls,

Ik werk altijd met 2 beeldschermen.
Werkt heel prettig, maar ik wil het 2e scherm graag zwart laten worden als ik er niks mee doe. (ik ben wat te prikkelgevoelig)
Uitschakelen is natuurlijk altijd mogelijk maar onhandig.

Wat ik ideaal zou vinden is dat het tweede scherm na x minuten inactiviteit (op dat scherm) op zwart gaat en weer aanfloept als ik er met de cursor heen ga.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!
 
Ik heb een tweede beeldscherm en daar is die instelling onder het menu van dat beeldscherm zelf, via de afstandsbediening.
Anders kijk eens onder > Configuratie > Systeem en beveiliging > Energiebeheer > Links > Selecteren wanneer het beeldscherm moet worden uitgeschakeld. Alleen zie ik niet dat betrekking heeft op het tweede beeldscherm.
 
Scherm in slaap

Inderdaad, deze optie ken ik, slaat helaas op beide schermen.
Wat ik wil is dat 1 scherm (mn hoofdscherm) in bedrijf blijft maar dat het 2e scherm (mn bijscherm) na een periode van inactiviteit (op dát scherm) wegvalt.
 
Ik begrijp wel wat jij wilt. Je moet dat zoeken in het menu van het tweede beeldscherm als dat er is. Bij mij staat daar onder Systeem (via menu van het beeldscherm) > Tijd autom. schermbeveiliging 2 uur. Ook ECO-oplossing > Aan. Alleen is de tijd van inactiviteit veel te lang. Bij mijn NVIDIA-kaart configuratie-instelling zie ik het niet staan.

Jij wilt dat dat scherm eerder uitvalt. Ik betwijfel of dat zal werken. Immers soms openen schermen op dat tweede beeldscherm en dan moet die toch weer aan. Volgens mij is als je op het hoofdscherm bezig bent en blijft, handmatig uitschakelen toch de beste optie.
 
2e scherm moet in slaap vallen

Ik heb de 2e daarvan geprobeerd

Is goed te installeren maar opstarten ho maar :(
 
Ik begrijp niet wat een taakbalk op het tweede beeldscherm en een split screen met het in slaapvallen/uitschakelen van het tweede beeldscherm te maken hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan