Bit defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Ik heb een testversie van Bit Defender geïnstalleerd

2 vraagjes:
1. Zojuist werd een Utility voor een Powerline adapter geblokkeerd. Ik wil dit deblokkeren maar vind niet hoe?
2. Ik las dat je met bit defender een opstartschijf (of iets dergelijks) kunt maken. Kan dit ook als je de betaalversie via Internet downloadet? Heeft het enig voordeel een doos in de winkel te kopen?
 
Of je de software op het internet koopt of in de winkel maakt net uit. De software blijft hetzelfde.
Zelf zou ik er geen geld aan uitgeven.
Als je uitlegt wat je er precies van verwacht zijn er vast wel gratis mogelijkheden die net zo goed werken.
 
Of je de software op het internet koopt of in de winkel maakt net uit. De software blijft hetzelfde.
Zelf zou ik er geen geld aan uitgeven.
Als je uitlegt wat je er precies van verwacht zijn er vast wel gratis mogelijkheden die net zo goed werken.

Kan zijn, maar na een negatieve ervaring met gratis AVG (die na een update mijn WIFI blokkeerde) ben ik wat gaan googlen en Bit Defender komt altijd als één van de besten uit de testen.
 
Ik gebruik ook de gratis AVG en heb er nog nooit problemen mee gehad. Daarnaast, overal vind je wat en laat je wat en alle software kan na een update een bug bevatten waar je last van hebt. Dit wordt over het algemeen snel verholpen.
 
Kan zijn dat je er nooit problemen mee hebt gehad, maar ik wel (Windows 10)!
Op een dag dat ik niets anders heb gedaan dan 's avonds Outlook en Facebook starten, krijg ik én een foutmelding van AVG én valt mijn WIFI uit.
Ik probeer dagenlang van alles, ga naar een PC zaak waar ze niets vinden en voorstellen mijn harde schijf te herformatteren, vind dan via Google dat er problemen kunnen zijn met virusscanners. Besluit mijn AVG te de-installeren en constateer dan dat de installatie (= wellicht automatische update) dateert van dezelfde datum waarop WIFI het liet afweten. Op het einde van de herinstallatie plots weer WIFI! Is het dan vergezocht de oorzaak bij AVG te zoeken?
avg.JPG
Destijds ook problemen gehad met AVAST (dan wel na upgrade naar betaalversie). Outlook 2016 verzond niets en kreeg niets. Telkens ik AVAST uitschakelde was het probleem opgelost. Maar het is uiteraard niet de bedoeling de virusscanner uit te schakelen.
 
Edmoor, mijn ervaringen met AVG zijn ook niet zo best. Meerdere PC's meegemaakt waarvan de mensen dachten dat ze aan een nieuwe PC toe waren (inderdaad zoals hierboven gezegd: internet deed het niet meer) en dat bleek dan AVG te zijn. AVG eraf en de PC liep weer als een zonnetje.

Het probleem zit hem bijna altijd in de extra "dingetjes" (zoals softwareupdate, netwerkbeveiliging, Tune up i.g.v.AVG, etc.) die ze in zo'n gratis pakket stoppen. Nu is het niet alleen AVG die hier last van heeft, dit probleem doet zich bij veel gratis AV-pakketten voor.
Zo'n gratis AV-pakket doet wel goed zijn werk als u alle extra's uitzet en alleen de basis-functie=AV gebruikt.
 
Ik probeer ook niemand AVG aan te praten. Het enig wat ik wilde opmerken is dat het niet nodig is om er software voor te kopen.
Je laatst regel dus.
 
Laatst bewerkt:
Geld mag geen criterium zijn waarop adviezen worden gegeven. Tenzij als mensen aangeven dat ze er geen geld voor over hebben of eenvoudig weg niet kunnen betalen. Dan verwijs je naar Freeware. Geld is vaak een kwestie van prioriteiten en daar moeten anderen zich niet mee bemoeien.

Heeft het enig voordeel een doos in de winkel te kopen?
Dat heeft voordelen als daar een schijf in zit. Maar de laatste tijd wordt ook daar slechts/alleen een sleutel/key geleverd (zit in de doos/zonder schijf) en dan schiet je daar niets mee op. Meestal moet je bij een installatie een account aanmaken en dan komt daar de key te staan en kun je altijd herinstalleren, al gaat dat in de praktijk niet altijd even vlot.

Ik las dat je met bit defender een opstartschijf (of iets dergelijks) kunt maken.
Als het programma goed werkt en je hebt dat gelezen dan zal dit wel kunnen. Het kan ook zijn dat dit een rescue disk is. Zoals een Power Eraser of Bootable Recovery Tool. Dit moet je dan lezen.

In het algemeen zou ik je adviseren maak herstelpunten en regelmatig volledige en meerdere systeemback-ups op twee verschillende HDD's want soms is het handiger een systeembackup te herstellen dan het programma weer te moeten installeren en uren bezig te zijn met het probleem op te lossen.
 
Senso, bedankt voor de uitleg!
Maar hoe maak je herstelpunten/Systeem backups?
 
Ik heb een testversie van Bit Defender geïnstalleerd
Ik las dat je met bit defender een opstartschijf (of iets dergelijks) kunt maken. Kan dit ook als je de betaalversie via Internet downloadet? Heeft het enig voordeel een doos in de winkel te kopen?
Die opstartschijf maak je via het programma dus of je het downloadt of in een winkel koopt maakt niks uit.
https://www.bitdefender.com/support/how-to-create-a-bitdefender-rescue-cd-627.html

De betaalversie heeft ook een levenslange versie en hoef je dus niet elk jaar te verlengen.
https://www.antimalwaresoftware.nl/bitdefender-internet-security-lifetime-edition/
 
Helemaal onderin op die site die ik gaf staat dat de licentie niet onbeperkt overzetbaar is naar een andere PC.
In de algemene voorwaarden stelt Bitdefender het volgende: “Als uw computer defect raakt en u bepaalde onderdelen moet vervangen, kunt u de licentie slechts één keer opnieuw installeren. Wanneer u de harde schijf formatteert, blijft de licentie geldig.” Deze licentie is dus gekoppeld aan de gebruikte hardware, het is dus niet mogelijk deze licentie onbeperkt over te dragen naar andere systemen.
Lees nu dat die lifetime licentie wel voor meerdere computer gekocht kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Je typt in het zoekvak > Startknop linksonder > Herstelpunt dan staat er Een herstelpunt maken > Besturingssysteemschijf selecteren en een herstelpunt maken. Met CCLeaner > onder > Gereedschap > Systeemherstel worden de herstelpunten mooi zichtbaar en kun je heel oude verwijderen. Laat er altijd minimaal een stuk of drie/vier staan. Maak zelf regelmatig herstelpunten vòòr het wijzigingen/installeren van software e.d. die kritisch kunnen zijn.

Back-up zou ik kijken naar EaseUS Todo Back-up freeware. Vrij eenvoudig voor totale back-up maar ook voor herstellen van individuele folders en files want je kunt in de back-up kijken en de structuur (mappen en bestanden) zien. Verdere uitleg moet je uit de handleiding halen.
 
Maak zelf regelmatig herstelpunten vòòr het wijzigingen/installeren van software e.d. die kritisch kunnen zijn.

Hier wil ik niets aan af doen maar helaas is het zo bij herstelpunten (van Windows register en instellingen) dat deze met een eenvoudige opdracht weggehaald worden. Alle Malware wat door systeemherstel snel onschadelijk gemaakt zou kunnen zijn gaat met jou systeemherstel aan de haal. Het is een goede test om te kijken of je een virus hébt.

Er valt veel te zeggen voor het maken van backup en image of kloon van de harde schijf. Je kan zelfs bijhouden 1:1 wat er op de harde schijf veranderd met Rollback Rx Pro of SKANIX ILLUSION en de schijf zonder extra tijd en moeite of het hebben van veel schijfruimte repareren bij opstarten. Malware blijft alleen vaak ongedetecteerd tot het e-mail verzend, jouw wachtwoorden gebruikt, foto's heeft gestolen, contacten en geheimen kent, een botnet is geweest enzovoort.

Het geheim van gratis programma's gebruiken schuilt er in dat dat de ene misschien meer vindt dan de ander. Kijk ook regelmatig wat er op de computer wordt opgestart met AutoRuns. Zoek de onbekende namen met Google en dubbelcheck op reputatie, nut en noodzaak of systeembelasting. Maak hiervan aantekeningen zodat een tweede controle snel verloopt en jou snel bepaalde dingen zullen opvallen. Dit is ook een goede methode om de computer wat sneller te maken en problemen op te sporen met bijvoorbeeld updaters, indexeerders of browser helpers.

Ik zou geen software kopen die niet op een andere computer en moederbord of harde schijf kan worden geïnstalleerd. Dat is handel in lucht. Je hebt een licentie of niet. Dat mag een leverancier jou dan niet afnemen omdat jou computer toevallig slecht of al verouderd is.
 
Beste Alfred 2,
Is goed bedoeld maar veel te ingewikkeld verhaal. Een herstelpunt moet je zien als een hulpmiddel. Vaak is er helemaal geen sprake van een besmetting, virus, malware of iets dergelijks. Soms weet je helemaal niet wat het is, maar de pc werkt niet meer zoals voorheen. Het kan een programma zijn dat je hebt geïnstalleerd of een instelling die per ongeluk gewijzigd is. Zoeken en oplossen kost ontzettend veel tijd en fora weten ook niet alles. Dan zeg ik, pas een herstelpunt toe, waarbij de pc nog wel goed werkte. Dat is ook niet altijd een succes en dan heb je nog een aantal systeemback-ups ter beschikking. Dan kun je de hele schijf snel herstellen. Wat jij wilt verschaft je een dagtaak.

Jouw verhaal komt voort uit pc's, neem me niet kwalijk dat ik het zeg met vaak gebrekkige beveiliging. Al die soort zaken die jij noemt, daar hoort een totale internet security jou tegen te beschermen, inbraak, onveilige website, virussen, malware, downloads controleren, e-mails scannen, veilig internetbankieren, phishing etc. etc. Ik zoek niets op, ik maak geen aantekeningen e.d. Ik heb een computer om op te werken. Installeer een goede totale internet security free of betaald.

En dat laatste zul je verkeerd begrepen hebben. Kijk, als je bij een oude pc de schijf vervangt dan wordt dat gezien als een nieuwe pc. Dus nieuwe licentie. Lijkt mij ook wel logisch want anders zou je die schijf in een andere pc kunnen zetten en de licentie voor de oude pc weer kunnen gebruiken. Kan zijn dat ik het verkeerd zie. Als je koopt staat er bij 3 pc's dus je krijgt 1 sleutel/key voor 3 pc's. Ben wel met je eens dat als je contact op zou nemen met de klantenservice hier soepel mee moet worden omgegaan aangezien in dit geval geen sprake is van twee pc's en misbruik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan