Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

InsaneDutchi

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Berichten
30
Hallo allemaal,

Ik zit met een groot en vaag probleem. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Sinds dinsdag 28 maart hebben we grote problemen met het internet. Namelijk:
Sommige telefoons hebben wel WiFi verbinding, sommige niet.
Bekabeld internet doet het helemaal niet. Alleen af en toe mijn computer, PS4 totaal niet.

Opstelling:
Wij hebben beneden het modem staan (de connectbox van Ziggo). Een kabel naar boven getrokken, daar een splitter gezet en die kabels gaan naar mijn computer en PS4.

Ik heb mijn ps4 al geprobeerd rechtstreeks met het modem te verbinden. Zonder succes...

Ziggo al meerdere malen gesproken, ze zeggen dat ze niks kunnen doen.

Wie o wie weet wat er in vredesnaam aan de hand is?

Alvast bedankt!
 
Wat bedoel je met splitter? Een switch?
En wat is er sinds 28 maart gewijzigd?
 
Relatief simpel te troubleshooten.

-Alle netwerkkabels uit het modem halen

-1 apparaat met een kabel rechtstreeks op het modem aansluiten

-Heb je internet op dat apparaat?
--Ja, dan ligt het probleem bij je eigen netwerk. Bouw dit nu ook stap voor stap verder weer op totdat je tegen een probleem aanloopt. Waarschijnlijk is dan de laatst toegevoegde component het probleem.
--Nee, probleem ligt bij Ziggo
 
Relatief simpel te troubleshooten.

-Alle netwerkkabels uit het modem halen

-1 apparaat met een kabel rechtstreeks op het modem aansluiten

-Heb je internet op dat apparaat?
--Ja, dan ligt het probleem bij je eigen netwerk. Bouw dit nu ook stap voor stap verder weer op totdat je tegen een probleem aanloopt. Waarschijnlijk is dan de laatst toegevoegde component het probleem.
--Nee, probleem ligt bij Ziggo

Dit heb ik geprobeerd met mijn PS4, toen had ik helaas ook ging internet.
 
Reset de modem/router met het reset knopje en op de manier dat het hoort. Vaak moet je dit even ingedrukt houden tot dat lampjes signaal geven. Raadpleeg hiervoor de handleiding. Mijn ervaring is dat veel slechte routers dat niet meer kunnen. Reset is ook het eerste dat nodig is voor probleemoplossing. Het is anders als de stekker er in en uit doen.

Zijn er een aantal status lampjes op de modem, kijk dan of die aan zijn en de juiste kleur hebben zoals het hoort. Misschien gaan niet alle lampjes meer aan nadat je een reset gedaan hebt.

Hier is trouwens een overzicht van storingsmeldingen: http://allestoringen.nl/storing/ziggo
 
Reset de modem/router met het reset knopje en op de manier dat het hoort. Vaak moet je dit even ingedrukt houden tot dat lampjes signaal geven. Raadpleeg hiervoor de handleiding. Mijn ervaring is dat veel slechte routers dat niet meer kunnen. Reset is ook het eerste dat nodig is voor probleemoplossing. Het is anders als de stekker er in en uit doen.

Zijn er een aantal status lampjes op de modem, kijk dan of die aan zijn en de juiste kleur hebben zoals het hoort. Misschien gaan niet alle lampjes meer aan nadat je een reset gedaan hebt.

Hier is trouwens een overzicht van storingsmeldingen: http://allestoringen.nl/storing/ziggo

Dit is al een paar keer gedaan ook. Niks lijkt te helpen
 
Ziggo al meerdere malen gesproken, ze zeggen dat ze niks kunnen doen.
Zij meten een goede verbinding?

Zo ja dan zit het het inderdaad in je eigen netwerk.

Welke type en merk modem/router heb je van Ziggo?
 
Die resetknop dien je met iets puntigs te gebruiken?

Modem werk maar het routerdeel niet goed, kun je met 192.168.178.1 of 192.168.100.1 erin komen?
 
Als het eerste device achter het modem al niet werkt, dan ligt het probleem toch echt bij Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan