Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnL80

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
8
Hoi,

ik probeer een raamovereenkomst formulier op te stellen, met een invulveld bij het openen van het bestand.
Maar ik kom er niet uit als ik de verwijzingen moet toevoegen, kan iemand mij hier mee helpen?
Ik heb een bestand toegevoegd met wat er zoal ingevuld zou moeten worden.
 

Bijlagen

  • Raamovereenkomst.docx
    328,2 KB · Weergaven: 49
Ik zie een hoop velden, maar nergens een ASK veld of een FILLIN veld, dus waar moeten de gegevens worden ingevuld bij openen?
 
Ik had gezien dat je een pop-up venster kan krijgen bij het openen.
Maar het lukt mij niet om die aan te maken, ik had anders daar mijn gegevens (naam opdrachtnemer, adres, postcode e.d.) willen invullen zodat deze automatisch werden overgenomen in de velden die nu beginnen met: {-REF-bm.....
 
Die Popup is een ASK veld; die zet je aan het begin van het document (je ziet hem verder niet terug in het document) en met een AutoNew macro die de velden ververst (meer hoeft de macro niet te doen) komen de ASK velden netjes voorbij bij het maken van een nieuw document.
Heb je veel velden, dan is een formulier veel mooier en makkelijker, omdat je dan de invoer beter kunt structureren. Bij het opslaan van het formulier vul je dan het document.
 
Ik snap wat je bedoeld maar blijkbaar is mijn kennis van Visual Basic niet goed genoeg want ik krijg de vragen niet te zien bij het openen van mijn document
 
Heb je de handeling al handmatig uitgevoerd? <Ctrl>+<a> (alles selecteren) en <F9> (velden bijwerken)? Dan moeten de Askvelden allemaal voorbij komen.
 
Dat er niks gebeurt, klopt als een zwerende vinger. Om te beginnen: de plek van de ASK velden maakt geen donder uit; best zet je die vooraan neer. Ten tweede: een ASK veld wordt alleen gevuld; verder niks. Wil je de inhoud ervan ergens in je document terugzien, dan moet je op de plek waar die info moet komen REF velden maken met de naam van de bladwijzer die je in de ASK velden hebt gedefinieerd. (REF mag je ook weglaten). Laatste opmerking: als je een ASK veld maar één keer terug laat komen middels een REF, dan kun je net zo goed een FILLIN veld gebruiken, zoals je nu ook doet in het begin. Die moeten dan uiteraard wél op de juiste plek staan.
 
OctaFish,

bedankt dat je mij wilt helpen. En ik hoop dat je nog niet moe wordt van me, maar ik heb nu FILLIN velden gemaakt en met F9 kan ik deze ook invullen.
Maar de REF velden worden niet ingevuld.... Ik heb de bladwijzers toegevoegd, en ik krijg niet te zien dat de verwijzing onbekend is.
En ik krijg ook geen pop-up venster bij het opstarten van het document om in te vullen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan