Status retour geven naar een App

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
1.055
Besturingssysteem
Wndows 10
Office versie
2016
Hallo

Ik probeer er achter te komen hoe ik een code (heet geloof ik "responce") kan geven naar mijn App zo dat ik kan zien wat er is gebeurt.
De App die ik gemaakt heb is om verlichting te schakelen met een Arduino dit werkt allemaal op de Arduino draait een webserver maar ik bestuur het dus met een App op mijn tablet en telefoon.
Als ik met mijn tablet een deel van de verlichting aanzet dan kan ik op mijn telefoon of deze verlichting aan staat.
Nu wilde ik de App zo maken dat deze als deze actief is elke 5 sec een refresh doet dus de status van de Arduino uitgang opvraagt.
Maar nu moet ik een HTML code naar de App sturen maar hoe moet ik dit aan pakken.

Code:
 client.println("HTTP/1.1 200 OK");
            client.println("Content-Type: text/html");
            client.println("Connection: keep-alive");
            //client.println("Connnection: close");
            client.println();
            client.println("<!DOCTYPE HTML>");
            client.println("<head>");
            client.println("<title>Wlan Schaltung</title>");
            client.println("<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=utf-8\" />");
            client.println("<meta name=\"description\" content=\"Wlan Schaltung\"/>");
            client.println("<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2; url=/\">");
            client.println("<style type=\"text/css\">");

Hier het HTML deel waar volgens mijn de HTML code moet komen het is van 1 uitgang.
Code:
            client.println("<table border='1'>");
            client.println("<tr>");
            client.print("<td style=\"width:150px\"><b>");
            client.print(T01);
            client.println("</b></td>");

            // Zustand der virtuellen LED
            if (digitalRead(K01)) {
              client.print(" <td><div class='led-on'></div></td>");
            } else
            {
              client.print(" <td><div class='led-off'></div></td>");
            }

            client.println("<td><input type=\"button\" value=\"ON\" onmousedown=\"location.href = '/?K01ON';\"/></td>");
            client.println("<td><input type=\"button\" value=\"OFF\" onmousedown=\"location.href = '/?K01OFF';\"/></td>");
            client.println("</tr>");

Ik hop dat iemand mij even op het goede spoor kan zetten zodat ik weer kan bouwen :eek::eek:
 
Kan je de app niet beter de status op laten halen, a.h.v. een zelfgeschreven API?
 
Hallo PHP4U

Dat kan natuurlijk ook alleen heb ik geen bal verstand van een API (zal eerst even Google om te kijken wat het is) :eek:
 
In elke Arduino zit minimaal 1 timer. Daar kan je gebruik van maken.
Bij een timer interrupt geef je de status door en start je de timer opnieuw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan