• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumnotatie consequemt maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjgvanooijen

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2015
Berichten
30
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om de datumnotatie consequent te krijgen. De volgende code kopieert vanuit blad1 bepaalde cellen als in een cel bij blad2 een regelnummer wordt ingevoerd.

Het gaat echter fout bij de datumnotatie op de eerste positie //.Cells(Target, 7).Value,//. Vanuit de ene regel wordt in de betreffende cel op blad2 bijvoorbeeld 01-01-2017 weergegeven en vanuit de andere regel zondag 1 januari 2017. Dit krijg ik ook niet consequent weergegeven wanneer ik de celeigenschappen aanpas.

Kan VBA bij het kopiëren ook de standaard format zondag 1 januari 2017, maandag 2 januari 2017 enz. meegeven?

Alvast mijn dank voor jullie hulp. :)


Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address <> "$B$5" Then Exit Sub
If Target > 0 And IsNumeric(Target) Then
With Sheets("blad1")
ar = Array(.Cells(Target, 7).Value, .Cells(Target, 8).Value, .Cells(Target, 11).Value, .Cells(Target, 10).Value, .Cells(Target, 12).Value, .Cells(Target, 6).Value, "", .Cells(Target, 9).Value, .Cells(Target, 13).Value)
End With
[B6:B14] = Application.Transpose(ar)
End If
End Sub
 
Doe dit eens na de Transpose actie:
[B6:B14].NumberFormat = "[$-x-sysdate]dddd, mmmm dd, yyyy"

Of plaats een voorbeeld document.
 
Laatst bewerkt:
Met deze code gaat het niet echt lukken. In de betreffende bijlage dan ook een voorbeeldbestandje genaamd RETOUREN LEVERANCIER APELDOORN. Heb zoveel mogelijk beveiligingen weggehaald om het werkbaar te houden. Hieronder nog wat uitleg. :)

Bij het blad Retouren Leveranciers zien we wanneer in kolom B een waarde word ingevuld, in kolom C een datum ingevuld wordt wanneer we hiernaar toegaan.

De bedoeling is dat de datum gekopieerd word vanuit kolom C in het blad Retouren Leveranciers naar Retourformulier Cel B5 wanneer we in cel B4 een regelnummer 6 invoeren.
We zien echter dat wanneer regelnummer 6 ingevoerd word dat i.p.v. 11-10-2016 (dinsdag 11 oktober 2016), 10-11-2016 (donderdag 10 november 2016) wordt weergegeven in het blad Retourenformulier. Tevens zien we bij regelnummer 12 dat het datumformaat 18-11-2016 verschijnt i.p.v. vrijdag 18 november 2016. Gek genoeg wordt hier de dag en de maand niet omgewisseld als we naar de datum in het blad Retouren Leveranciers kijken.

Belangrijk is dat bij het retourenformulier in cel B5 de datum gekopieerd kan worden als in cel B4 een regelnummer wordt vermeld volgens het volgende format: vrijdag 18 november 2016.
Tevens is het belangrijk dat de zaken niet omgedraaid worden.

Bekijk bijlage RETOUREN LEVERANCIER APELDOORN.xlsm
 
Maak er eens dit van
Code:
ar = Array(Format(.Cells(Target, 3).Value, "mm-dd-yyyy"),etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan