Hardeschijf van 3 TB geeft maar 750 GB weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
222
Goedendag,

Ik heb een nieuwe Hardeschijf gekocht, een Toshiba DT01ACAxxx van 3 TB.

Nu heb ik hem in m'n computer gedaan, maar hij geeft bij systeembeheer -> opslag, maar 746,52 GB aan.
In de BIOS zegt hij wel dat hij 3 TB is.

Ik heb hem eerst in een computer gedaan met Windows 8 64 Bit, en nu in m'n andere computer met Windows 7 64 Bit, maar ik heb hetzelfde probleem.

Hoe zou dit kunnen komen, en hoe kan ik dit oplossen?

Mvg. Ruud

PS: Hier een print screen: https://www.mupload.nl/img/ufyt9xbapgusw.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Het gaat nog steeds niet goed.
Ik heb nu dit gedaan (want ik had hem geinitialiseerd als MBR).:

For a system to be able to address the maximum capacity of a device that has a storage capacity of more than 2 TB, the following prerequisites apply: •The disk must be initialized by using GPT

Maar er staat nu "746,39 GB niet toegewezen ruimte", terwijl dit 3 TB zou moeten zijn.

Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
 
Hier een screenshot, het is Schijf 1:


nbw3ty.png
 
En hier nog een screenshot van het programma, wat ik net gedownload heb, hij geeft hetzelfde weer:

2l9605v.png
 
Gebruik die delete all partitions, wel op die schijf uiteraard en kies voor apply.

Sluit de pc volledig af en start hem op, kijk in de bios hoe hij daar wordt aangegeven, daar wel 3TB dan doorstarten en in die Minitool de schijf indelen.
 
Ik heb het geprobeerd, dit geeft hij in de BIOS weer:


2zoyrn4.jpg



En ik heb nu de schijf geformatteerd, en hij geeft nog steeds te weinig aan.

b4fgp5.png


Ik heb hem ook nog in mijn andere computer gedaan, met Windows 8, maar met hetzelfde resultaat.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
Want ik zou niet weten wat ik nou nog zou kunnen proberen.
 
Die partitie weer weghalen.

Installeer de laatste versie Intel Rapid Store drivers.
http://www.intel.com/content/www/us...intel-rapid-storage-technology-intel-rst.html

Reboot en kijk in schijfbeheer of die Minitool hoe groot de schijf wordt aangegeven.

Formatteren heeft weinig zin als de schijf niet met de goede grootte wordt weergegeven.

Welk merk en type moederbord zit erin?
Weblink van Speccy plaatsen kan ook, zie m'n sig.
 
Hoi,

Hij doet het!

Ik heb een nieuwe driver gevonden voor m'n moederbord, en nu ziet hij hem wel.
Blijkbaar moet ik op die andere computer hetzelfde doen, en zal hij het daar ook doen.

Wel vreemd, want in die andere computer zit een heel ander moederbord, die ook nieuwer is.
Vandaar dat dit niet gelijk in me op kwam, omdat het me sterk leek dat op beide computers de drivers niet goed zijn.

Bedankt voor jullie hulp!

Gr. Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan