requery formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flor75

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2016
Berichten
13
Beste,
ik heb een formulier met een recordset uit een database (enkel de info van de laatste 2j omdat anders de query veel te lang duurt)
hier kunnen de gebruikers ahv een uniek id. de info opvragen die ze nodig hebben.
tot hier alles ok maar als men info nodig heeft van voor 2j, dus buiten de recordset kan men hier niet aan.

dus zou ik op dit formulier een knop voor input unieke Id. willen toevoegen waarmee men de info van voor deze 2j kan opvragen.
hoe pak ik dit aan ?
moet ik in VBA de selectie van de vorige recordset opheffen en dan een requery met de unieke id. die men heeft ingegeven ?
 
De eerste vraag is: hoe zet je nu de filtering op het formulier?
 
Dan heb je een probleem, want dan moet je eerst de query aanpassen. Dat kan wel, maar is meer werk. Beter is het om het formulier te starten vanuit je hoofdformulier met een filter op de complete dataset. Ik zou dan zelf een keuzelijst toevoegen aan dat hoofdformulier waarin je een afwijkende periode kan selecteren. Als je niks kiest, dan de laatste 2 jaar, en anders het jaar uit de keuzelijst.
 
dat is net het probleem: nu werkt het met een filter op de complete datase en dat willen we aanpassen naar een selectie van de laatste 2j omdat het met de complete set een 4-tal min. duurt voor het formulier beschikbaar is. Misschien moet ik op de hoofdmenu werken met 2 formulieren nl. eentje met de complete dataset (indien men archief wil bekijken) en eentje met de selectie van 2j.
 
Je hebt mijn vorige bericht of niet goed gelezen, of niet goed begrepen. Ik vermoed dat je huidige query vast is gezet met en selectie criterium. Dat kun je beter niet doen; hou de query op alle records en filter het formulier bij het openen. En doe dát dan op basis van een selectie d.m.v. een keuzelijst op jaar, of op de laatste 2 jaar als de gebruiker de keuzelijst niet gebruikt.
 
hoi! dat had ik inderdaad niet zo begrepen. ik ga proberen of die optie me lukt. bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan