Accespoint of bridge?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb 2 TP LINK routers.
-hoofdrouter Archer C7
-2e router WDR-3600

Deze zijn nu via lang poort naar lan poort aangesloten, op de WDR3600 is de DHCP uitgeschakeld. Dus deze werkt nu als accespoint.

Nu zag ik dat er ook nog een mogelijkheid is om een WDS bridge te maken.

Ik heb voor een bekabeld accespoint gekozen omdat de WiFi ontvangst niet optimaal is. De hoofdrouter staat helaas niet optimaal, achterin in hoek bij de pc en nas, en dit is eigenlijk ook niet te verbeteren.

Ik zou hem eventueel in de andere hoek van m'n woonkamer kunnen zetten, maar het blijft in een hoek. Ik kan misschien iets betere antennes gebruiken maar dit lost het niet op. Ik heb gewoon een dode hoek in mijn huis omdat er 2x 20cm dikke betonnen draagmuren tussen zitten en ook nog wat van die gipsbeton muurtjes.

Dus vandaar dat ik een kabel heb gelegd, die was in eerste instantie bedoeld voor mijn tv in de slaapkamer (want met WiFi redde ik het niet) maar na klachten van de kinderen en vrouw heb ik de Archer C7 erbij gekocht en de 3600 nu dus als accespoint.

Dus mijn vraag nu: hoe werkt/wat doet een bridge en heeft dit voordelen tov mijn huidige opstelling?

Graag jullie advies.

Mvrgr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan