Celkleur overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

foske vermeulen

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
9
Ik zou graag de celkleur van een cel overnemen zonder formule.

BV als op blad1 in het bereik O2:p50 een cel een kleur krijgt (manueel) moet op blad2 in het bereik b2:c50 de cel ook gekleurd worden(blad1 o2-geel/groen -> blad 2 b2-geel/groen als deze nog niet gekleurd is).
als op blad2 in het bereik O2:p50 een cel een kleur krijgt (manueel) moet op blad3 in het bereik b2:c50 de cel ook gekleurd worden(blad2 o2-geel/groen -> blad3 b2-geel/groen als deze nog niet gekleurd is).
Dit voor totaal 12 pagina's.
Kan dit met vba bij page activate?

Heeft iemand hiervoor een idee om mij op weg te helpen?
dank bij voorbaat.
 
Is wel een bijzonder verhelderd antwoord. Plaats maar even het bestandje waarin je dit wil verwezelijken. Graag ook met wat uitleg over het nut.
 
Laatst bewerkt:
Geachte, dit is voor een idee ivm een planning.ik gebruik dit reeds geruime tijd en is handig voor mij.
wat ik wil proberen is: als U de bijlage bekijkt zal het misschien wel duidelijk worden.
Deze is per maand en verdeeld per week. Als de status van bv in mei "test1" (BH4) klaar is geef ik deze manueel een kleur.deze kleur zou dan in juni (H4) moeten overgenomen worden (alleen als deze cel nog niet om bep. reden al een kleur gekregen heeft anders moet deze kleur behouden blijven).
Grtjs en alvast bedankt voor de interesse
 

Bijlagen

  • 2017.xlsm
    599,2 KB · Weergaven: 33
In thisworkbook.
Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
If Sh.Index > 1 Then
Sheets(Sh.Index - 1).Unprotect "wachtwoord"
 For Each cl In Sheets(Sh.Index - 1).Columns(60).SpecialCells(2)
   With Cells(cl.Row, 2).Interior
     .ColorIndex = IIf(.ColorIndex = 2, cl.Interior.ColorIndex, .ColorIndex)
   End With
  Next cl
 Sheets(Sh.Index - 1).Protect "wachtwoord"
End If
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan