• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken meerdere resultaten samenvoegen in enkele cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

p4r3

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
21
Goedemorgen,

Ik zit met de volgende situatie (zie voorbeeldsheet):

In Blad1 moet in kolom A de afwijkingnummer(s) van het bijbehorende order- en deelordernummer uit kolom B en C uit het tabblad Database komen te staan. Voor ordernummer 20170010 staan er in het tabblad Database bijvoorbeeld twee afwijkingsnummers die ik in tabblad Blad1 achter elkaar in cel A2 wil hebben als: 401, 403.

Is dit te realiseren met een combinatie van tekst.samenvoegen en vert.zoeken?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeldsheet.xlsx
 
Hoeveel afwijkingen verwacht je per ordernummer?

Moet het per se in deze notatie met een komma ertussen? Dat maakt het niet gemakkelijker...
 
Dit verschilt, ligt tussen 1 en +/- 8 maximaal. Het hoeft niet per se met komma, als de getallen maar in één cel komen en van elkaar zijn te onderscheiden.
 
Met een UDF

Code:
Function VenA(r1 As Range, r2 As Range, r3 As Range)
ar = r1
  For j = 1 To UBound(ar)
    If ar(j, 2) = r2 And ar(j, 3) = r3 Then c00 = c00 & ", " & ar(j, 1)
  Next j
  VenA = Mid(c00, 3)
End Function
 

Bijlagen

  • Voorbeeldsheet-1.xlsb
    15,3 KB · Weergaven: 113
Ik wilde mijn antwoord beginnen met de opmerking dat een VBA oplossing wellicht het meest elegant was...

Hierbij nog een oplossing met formules (8 fouten max). Lange formule geworden, omdat er feitelijk 8x hetzelfde staat (en dat is middels VBA dus te ondervangen).
 

Bijlagen

  • Voorbeeldsheet (AC).xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 130
Allebei bedankt voor de reacties. Ik denk zelf ook dat VBA iets gemakkelijker is. VenA, hoe is de module toe te passen in onderstaande bestanden? (ik had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn, anders had ik ik geen voorbeeldbestand ge-upload maar direct de definitieve)

Nummers moeten in bestand Lean Weekrapport produceren, tabblad invoerblad, kolom C komen te staan, ordernr en deelordernr staan in kolom D en E. Gegevens moeten uit bestand afwijkingen administratie, tabblad 'vanaf 307' kolom A t/m C komen.

Bekijk bijlage Lean weekrapport produceren..xlsxBekijk bijlage Afwijkingen administratie..xlsx

Alvast hartelijk dank voor de moeite! zeer gewaardeerd :)
 
Gewoon in een module zetten in het bestand Lean Weerapport produceren en dan in C7

Code:
=vena('[Afwijkingen administratie..xlsx]Afw vanaf 307'!$A$1:$C$182;D7;E7)
 
VenA,

Hij werkt, maar echter nog niet helemaal naar behoren. Wanneer we in het bestand Afwijkingen administratie bij projectnummer 20160448 kijken, staan er drie afwijkingen met deelorder 1: 335, 363 en 392 en 396. Echter worden alleen nummer 335 en 363 weergegeven in het Lean weekrapport produceren. Dit is bij veel nummers zo, niet alle nummers worden meegenomen met de macro lijkt het wel.

Heb je hier een oplossing voor :D?

Dankje!
 
Je gebruikt getallen en tekst door elkaar.

Hoewel het beter is om de data op orde te hebben
Code:
Function VenA(r1 As Range, r2 As Range, r3 As Range)
ar = r1
  For j = 1 To UBound(ar)
    If val(ar(j, 2)) = val(r2) And Val(ar(j, 3)) = val(r3) Then c00 = c00 & ", " & ar(j, 1)
  Next j
  VenA = Mid(c00, 3)
End Function
 
Laatst bewerkt:
Mocht je xl2016 hebben:

de volgende matrixformule (dus afsluiten met CSE) doet het ook:
In A2:
Code:
=TEKST.COMBINEREN(", ";WAAR;ALS(Database!$B$2:$B$9=Blad1!$B2;Database!$A$2:$A$9;""))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan