• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invul blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juis

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2017
Berichten
6
Ik krijg het niet voor elkaar om een soort invul blad te maken in excel.
Ik heb een bestand met meerdere tabbladen waaronder 1 grote lijst van 53 rijen. Aangezien dit niet handig is om in te vullen ben ik bezig met een invul tabblad.
Daar gaat het alleen mis. Ik krijg het niet voor elkaar om een invul blad te maken die zoekt naar de eerstvolgende lege regel.

even kort:

Tabblad 1 word een invul blad
Tabblad 2 is een totalen lijst van alle gevulde regels (53 rijen lang) per klant.

Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Zoals dochiejack al voorstelde,
Plaats een voorbeeld bestandje, zonder gevoelige info.
Maar wel, zoals het moet worden.
 
Zoals dochiejack al voorstelde,
Plaats een voorbeeld bestandje, zonder gevoelige info.
Maar wel, zoals het moet worden.

Zie mijn bericht. Ik was even aan het ruimen en aanpassen zodat er niks in meer in zou staan;)
 
Bv
Code:
Sub VenA()
  Sheets("Totalen overzicht").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 54) = Application.Transpose(Cells(2, 1).Resize(54))
  [B1:B54].ClearContents
End Sub
 

Bijlagen

  • voorbeeld RMA formulier.xlsb
    20,4 KB · Weergaven: 35
Bv
Code:
Sub VenA()
  Sheets("Totalen overzicht").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 54) = Application.Transpose(Cells(2, 1).Resize(54))
  [B1:B54].ClearContents
End Sub

Ik bombardeer je al tot held van de dag. Enige "foutje" is dat kolom B gevuld gaat worden en die dus overgenomen moet worden naar de "totalen overzicht"
 
Even aanpassen dan

Code:
Application.Transpose(Cells([COLOR="#FF0000"]1[/COLOR], [COLOR="#FF0000"]2[/COLOR])

Je laatste kolommen zijn afwijkend dus daar moet je misschien ook nog wat in aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan