Informatiebutton in een Word sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanduijn

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2017
Berichten
6
Graag ontvang ik informatie hoe een informatieveld in een Word sjabloon kan worden toegepast.

In een Word sjabloon wil ik een informatiebutton toevoegen waarop men kan klikken en de informatietekst tevoorschijn komt. (Zoals bijvoorbeeld bij de belastingdienst.)
Ik wil dit niet doen via een hyperlink, maar via een Word toepassing.
 
Graag win ik de Eurojackpot, maar dat zal er wel nooit van komen. De kans is minimaal.

De kans is groter dat je een voorbeeldbestand plaatst en snel een antwoord ontvangt. :)
 
Het zou al schelen als TS duidelijk uitlegt wat de bedoeling is. Want ik snap er niks van, en ik beschouw mezelf toch als een meer dan gemiddelde Word kenner :). Maar dan één die nog nooit van een 'Informatiebutton' heeft gehoord :D.
 
Dat is zo'n beetje de uitwerking van les 1 van "Hoe leer ik programmeren". Sjon heeft via <Ontwikkelaars> (tabblad moet je waarschijnlijk nog aanzetten), <Besturingselementen>, <Opdrachtknop> een knop gemaakt, daar rechts op geklikt en via <Programmacode weergeven> een MsgBox opdracht gemaakt. Probeer zelf maar uit, en maak er een tweede knop bij :)
 
Als je iets meer opties wilt, zoals bijvoorbeeld de positie waar je info verschijnt, zal je een userform moeten gebruiken.
 
Zoals wel duidelijk, is programmeren niet mijn vak!
Als ik een groot stuk tekst onder de button kwijt wil (20 regels bijvoorbeeld), moet dat ook via een userform?
 
Niet verplicht. Kijk zelf maar hoeveel tekens je kwijt kan en of je het dan nog mooi vindt.
 
Hier heb je een idee van beide met 20 regels.
 

Bijlagen

  • Dit is een voorbeeld voor je.docm-1.docm
    21,6 KB · Weergaven: 101
Ja, dat is simpel op te lossen. Word kent tegenwoordig twee soorten bestanden: met en zonder macro's. Omdat je nu een macro hebt gemaakt, moet je het bestand opslaan als docm. bestand en niet als docx. Dat kun je aanpassen in de keuzelijst <Opslaan als> waar je moet kiezen voor <Word-document met ingeschakelde macro's>.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan