• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde variabele plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahkleine

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Ik heb het volgende probleem:
Ik gebruik een invulformulier, waarbij ik de waarde van een bepaald veld wegschrijf in een variabele. Vervolgens laat ik mbv een code de eerste lege cel in een bepaalde kolom zoeken. Als die lege cel gevonden is moet de waarde van de variabele in deze cel geplaatst worden. Wie kan mij daar mee helpen

Code:
Blad1.cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1) = variabele

Mooi voorbeeld Jack! :P;)

waarde van variabele in cel plaatsen

Hallo allemaal die meedenken,

Ik heb de oplossing geprobeerd, maar ik als leek, doe waarschijnlijk iets fout vandaar dat ik bestand even bijvoeg

Bijlagen

Wat moet waar naartoe geschreven worden en gebruik geen samengevoegde cellen. Dan werkt of de code niet of de code wordt er onnodig complex van.

Edit

Ook even het userform bekeken. Wat wil je met de gegevens, die hier op een bijzondere manier te selecteren zijn, gaan doen?

Laatst bewerkt:
waarde van variabelen

VenA,

Bedankt dat jij mij wil helpen. Even ter verduidelijking: Het userform en het bijbehorende werkblad zijn nog niet af. In het userform moeten uiteindelijk de volgende gegevens ingevoerd kunnen worden: Datum via een datum kiezer, gewicht, Bloeddruk hoog, Bloeddruk Laag, Polsslag. Als de gegevens ingevuld zijn moeten ze gekopieerd worden naar het werkblad in de eerst vrije regel van de kolommen J t/m M. Ook moeten ze geplaatst worden in het vak huidige gegevens, waarbij de inhoud van dit vak telkens wijzigt als er nieuwe waardes via het invulformulierworden toegevoegd. Ik hoop dat e.e.a. nu duidelijk is

Niet echt duidelijk maar toch een poging. Een datumkiezer heb ik niet (is ook vrij onzinnig als je toch de rest via het toetsenbord moet invoeren) dus als standaard maar de datum van vandaag.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  TextBox1 = Date
End Sub

De layout van het bestandje heb ik een beetje aangepast. In onderstaande code staan volgens mij de ingrediënten die je nodig hebt en naar eigen smaak kan aanpassen.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  ar = Array(CDate(TextBox1.Value), TextBox2.Value, TextBox3.Value, TextBox4.Value, TextBox5.Value, TextBox6.Value)
  With Blad1
    .Cells(7, 1).Resize(, 5) = ar
    .Shapes("TextBox 1").TextFrame2.TextRange.Text = TextBox6.Value
    .Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 6) = ar
  End With
  For j = 2 To 6
    Me("Textbox" & j) = ""
  Next j
  TextBox1.SetFocus
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
waarde van variabele in cel plaatsen

VenA

ik heb jou oplossing uitgeprobeerd. Het werkt perfect. Mijn hartelijke dank dat je mij hebt willen helpen

Groet Albert Kleine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan