Uitbreiding netwerk met dLAN of WiFi stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patsy1604

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
92
Hallo,

Ik zou graag met mijn laptop zonder problemen op het terras of in de tuin willen werken. Ik heb naar dLAN 1200+ WiFi ac starter Kit Powerline en naar WiFi stick ac (beide Devolo) gekeken. Natuurlijk zal ik met de dLAN meerdere WiFi connecties hebben (laptop, tablets, ..). Maar wanneer ik enkel WiFi voor de laptop nodig heb, wat is dat het eenvoudigste? :confused:

(Proximus aansluiting, afstand rooter terras +/- 25 m, tuin 35 m.

't Is eigenlijk een verjaardagscadeautje voor mijn partner, die niet zo PC mainded is maar heel graag surft. :love: :D

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Met vriendelijke groeten, Patsy
 
Dat is een beetje afhankelijk van de ruimte, de minimale snelheid die je wil hebben en waar je eventueel apparatuur kwijt kan.

Het makkelijkste is een wifi extender. Dit is een doosje wat inlogt op je normale wifi netwerk en zelf een nieuw netwerk creëert waar je weer op kan inloggen. alleen een contact nodig voor de stroom en je bent klaar. Echter is de snelheid op het nieuwe netwerk wat lager dan op het normale netwerk en verreweg de meeste extenders werken alleen op de 2.4GHz band (geen "AC" dus)

powerline is een goede, maar veel duurdere oplossing. Powerline is ook afhankelijk van de kwaliteit van de electrische bekabeling in huis en er mag geen hoog frequentie filter zitten tussen beide contacten. Als dat in orde is, is de snelheid en kwaliteit wel erg goed te noemen.

Beide oplossingen brengen het wifi punt effectief dichter bij de gebruiker. De AC stick geeft vaak niet zoveel verbetering, tenzij er een fatsoenlijke externe antenne gebruikt wordt (wat de wifi stick niet heeft).
 
Opgelost binnen de 5 minuten had ik met de devolo dLAN 1200+ WiFi ac starter Kit Powerline WiFi in de tuin.

dank voor jullie antwoorden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan