• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

extra argument in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belleke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2017
Berichten
6
Hoi dames en heren,
Ik heb volgende formule:
Code:
=2-SOMPRODUCT((berekening!$A$2:$A$200<=D$5)*(berekening!$B$2:$B$200>=D$5)*(berekening!$C$2:$C$200=$B6)*(berekening!$Q$2:$Q$200=$C6))
Die had ik graag uitgebreid met als in kolom R van het tabblad berekening een Ja staat dan -1
Zoiets ??
Code:
- 1 als (berekening!$R$2:$R$200="Ja")
Ik krijg helaas niet het gewenste resultaat.
 
zo wellicht?
Code:
=2-SOMPRODUCT((berekening!$A$2:$A$200<=D$5)*(berekening!$B$2:$B$200>=D$5)*(berekening!$C$2:$C$200=$B6)*(berekening!$Q$2:$Q$200=$C6))-als(berekening!$R$2:$R$200="Ja";1;0)
 
Dit lijkt me voldoende:

PHP:
- (berekening!$R$2:$R$200="Ja")
 
Hoi Haije en Snb,
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Het gaat de goede richting uit maar is nog niet exact wat ik zou willen bereiken.
Met de eerste formule krijg ik 3 verschillende waarden nl 2 of 1 of 0, met het vierde argument wil ik bereiken dat ik twee verschillende waarden extra krijg.
2 of 1 of 0 of -1 of -2, nu krijg ik voor het vierde argument ook een 1 of 0 dus als er ja staat zou het -1 of -2 worden als er niets staat dan zoals nu een 1 of 0
 
Het mag ook met VO, als celwaarde = 1 en (verschuiving??) kolom R = Ja ,maar daar heb ik al helemaal geen idee van.
zoiets als
celwaarde = 2 kleur is groen 'kan ik
celwaarde = 1 kleur is geel 'kan ik
celwaarde = 0 kleur is blauw 'kan ik
celwaarde = 1 en kolom R tabblad berekening = ja kleur is grijs '????
celwaarde = 0 en kolom R tabblad berekening = ja kleur is rood '????
Als het zo kan ben ik ook dik tevreden.
 
Belleke,

plaats eens een excelbestand waar dit in moet komen?

en geef aan wat wanneer het resultaat moet zijn.

LET OP dat er geen "gevoelige" info in staat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan