Wachtwoord wijzigen in android 6 mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Berichten
887
Nadat ik gisteren op mijn computer mijn wachtwoord voor mijn hotmailadres wijzigde, moet ik dat ook op mijn tablet doen.
Het leek mij logisch om dat bij "instellingen-instellingen inkomende e-mails" te doen, maar daar blijft de "gereed" knop grijs.
En ik blijf meldingen krijgen dat er een synchronisatie fout is.

Hoe moet het dan wel?
 
Instellingen -> Accounts -> Microsoft Exchange active sync -> Instellingen -> [selecteer account] -> Wachtwoord

Tijs.
 
Dan kom ik dus op precies dezelfde plek terecht.
 
Zodra ik het nieuwe wachtwoord heb ingevuld en op OK heb geklikt hoef ik helemaal niet op Gereed te klikken, want die optie verschijnt niet.

Het zal wel per toesteltype of evt. Android-versie verschillend zijn. Ik heb een volledig bijgewerkte Samsung Galaxy.

Wat mogelijk helpt:
Zet Sync uit, herstart je toestel, wijzig het wachtwoord, zet Sync weer aan.

Tijs.
 
Ik heb de optie ok niet
Mijn tablet is een lenovo tab2 a10-30 met zoals genoemd android6
Ik heb geen idee wat Sync is laat staan hoe ik dat uit moet zetten.
 
Wat je kan proberen is de hotmail account opnieuw toe te voegen aan de telefoon (voordat je deze account wist). Als het goed is dan heeft hotmail alles bij hun op de server staan en zou je niets kwijt moeten zijn. Dan kan je de oude account wissen.
 
Veeg met je bedienvinger vanaf de bovenrand van de tablet naar beneden. Een soort snelmenu verschijnt met (bijvoorbeeld) Vliegtuigstand, Wifi, Mobiele Gegevens etc. die je aan en uit kunt zetten. Staat Sync daar niet bij, dan in dat menu helemaal rechts bovenin het figuurtje met de vier vakjes aantippen en dan krijg je alle opties te zien, waar Sync ook bij staat.

Sync is het synchroniseren van mail etc die mogelijk eerst tijdelijk gestopt moet zijn voordat je het wachtwoord kunt aanpassen, vandaar.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Snelmenu heeft geen sync.
Ik heb geen vierkantjes.
Heb bij de mailinstellingen alle synchronisatie uitgezet en weer opnieuw opgestart.
Maar kan nog steeds het password niet aanpassend
 
Overigens heb ik geen microsoft app maar de standaard app die in android 6 zit.
Wellicht zit daar een verschil in?
 
Uiteraard is daar een verschil in, maar mijn instructies zijn gewoon gericht op de standaard mail-app van Android, dus niet op de Gmail app, ook niet op Microsoft Outlook etc.

Vervelend is dat ik nu verder geen ideeën meer heb, behalve je hotmail account verwijderen uit Accounts en daarna weer opnieuw toevoegen als een Microsoft Exchange Active Sync mailaccount met het juist (nieuwe) wachtwoord.
Overigens zou je daarmee geen mail kwijt mogen raken, dus rampzalig is dat niet, vooropgesteld dat je hotmail acccount nu ook al zo'n Microsoft Exchange Active Sync mailaccount is (dus niet een POP3 of IMAP mailaccount). Als ik je goed begreep is dat inderdaad het geval (gegeven het verhaal van waar je geprobeerd hebt het wachtwoord te wijzigen, waar je in het traject expliciet gekeken hebt onder Microsoft Exchange Active Sync mailaccounts).

Overigens ga ik er wel vanuit dat je niet je Hotmail account hebt gebruikt voor aanmelding bij Google Play, dus dat je voor Google Play (= app store) bijv. een Gmail account hebt ingesteld.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gmail dus dat is geen probleem.
Had gister ook al bedacht om het account te verwijderen en opnieuw te plaatsen, maar zelfs dat kan ik in deze versie van android niet vinden.
Ik heb werkelijk geen idee wat Microsoft Exchange Active Sync mailaccount is.
Ik lees nu de mails tijdelijk gewoon online, maar dat is lastig omdat ik er dan geen bericht van krijg.
 
Oke ik weet nu wat Microsoft Exchange Active Sync mailaccount .
Dat heet bij mij alleen Exchange.

Is het mogelijk om dit mailadres aan een andere app toe te voegen?
Bv die van Gmail?
 
Ja, dat schijnt inderdaad te kunnen. Maar ik zou gewoon de handleiding van je tablet doornemen en/of Google doornemen hoe het account te verwijderen en dan weer toe te voegen... Dus vermijden je mailaccounts over meerdere apps te verdelen.

Tijs.
 
Ik lees dit nu pas, want ik kreeg de mails niet.
Heb geen handleiding.
Ik had al twee apps.
Heb vandaag dit mail adres toegevoegd aan m'n gmailapp en dat werkt wel gelukkig.
Heb altijd al een verdeling over twee apps gehad (die er al standaard op stonden)
Is er, behalve dat het misschien wat onhandig is, om dat niet te doen?
 
Ik vind het onhandig, dat is alles. Verder geen probleem om je mailaccounts te verdelen over 2 apps.

Bij mijn Android kan ik het account op de volgende manier verwijderen uit de standaard Android mail app:
Apps -> Instellingen -> Exchange -> Druk op je Hotmail account -> Druk op de 3 verticale puntjes (kan bij jou 3 horizontale puntjes zijn) rechts boven aan het scherm en kies Account wissen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan