Computer upgraden? Nieuwe videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuukL

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
5
Hallo,

Misschien kan iemand mij helpen. Ik wou Playerunknowns battlegrounds spelen, maar helaas hij hapert.
Ik ga er van uit dat dit aan de videokaart ligt en dus ben ik gaan kijken voor vervanging.
Aangezien ik hier geen verstand van heb, ben ik erg aan het twijfelen of ik hier wel goed aan doe (moet ik dan niet volgend jaar alsnog een nieuwe pc/kaart kopen etc..) + dat het toch gauw een investering van 300 euro vraagt.

Ik heb benchmark gedraaid: http://www.userbenchmark.com/UserRun/3317368

UserBenchmarks: Game 19%, Desk 50%, Work 35%
CPU: Intel Core i7-3770 - 70.4%
GPU: Nvidia GTX 550-Ti - 10.6%
HDD: Seagate Barracuda Green 1.5TB - 62.4%
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333 C9 2x4GB - 47.6%
MBD: Medion MS-7728

Ik heb een MEDION MS-7728 Ivy Bridge, PCI-Express x16 (mocht dat van belang zijn)

En verder heb ik mijn kast geopend en zag ik bij output 450W staan.

Is er nog meer info van belang voor een juiste keuze?

Is er iets dat jullie mij kunnen aanraden want met alle keus zie ik door de bomen het bos niet meer. :confused:


Alvast hartelijk bedankt
 
Je kunt al alleen aan de videokaart €300,= kwijt zijn.

Huidige processoren zijn niet echt veel sneller, die je hebt kan nog best een tijdje mee.

Kijk op MSI of dat bord getoond wordt want er zou nog 8GB bij kunnen en zeker een SSD, kun je in de memory lijst, de QVL, kijken welke erin kunnen als je die erin zit niet kunt vinden.

Een andere en snellere videokaart is sowieso geen luxe.

Vul hier je voorkeuren in en kijk naar de resultaten.
https://tweakers.net/categorie/49/v...er:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyMqgFAA
 
Onderaan je rapport van de Userbenchmark kan je zelf een pc samenstellen, met de kosten hiervoor.
Ook al is het heel betrekkelijk wat ze bieden en vergelijken, persoonlijke keuze en budget spelen ook mee.
 
Voor genoemde game wordt een GTX 970 geadviseerd en een systeemvoeding van 500 Watt of meer..
Zou je daarvoor kiezen dan betekent dat dus ook een zwaardere, betere voeding ( totale investering : GTX 970 +/- € 350 + voeding +/- € 60 = € 410 )

Echter, een GTX 1060 presteert beter en daarvoor wordt een 400 Watt systeemvoeding geadviseerd, dat zou betekenen dat je met de huidige voeding uit de voeten zou kunnen...
Afhankelijk van merk en uitvoering zou je dan op een investering van rond de € 300 uitkomen voor zo'n GTX 1060...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan