Amerikaanse datum notatie wanneer userform data wegschrijft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo01

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2017
Berichten
5
Hallo allen,
Voor mijn stage ben ik bezig met het opzetten van een dashboard in Excel. Doormiddel van internet heb ik een userform gemaakt waarin medewerkers gegevens moeten invoeren. DIt betreft aanleverdata en gerealiseerde data. Echter verschuiven deze data nogal vaak. Het is dus van belang dat deze data goed weggeschreven wordt. Nu ben ik er achter gekomen dat wanneer de data ingevoerd wordt in de dd/mm/jjjj vorm, het userform de data wegschrijft als mm,dd,jjjj (Amerikaanse notatie). Ik heb al her en der wat forums bezocht om te kijken hoe ik dit kan oplossen maar ik kom er niet uit. Vandaar dat ik hier de vraag stel, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn userform de data op de juiste manier dus dd/mm/jjjj wegschrijft?

Ik heb de Excelsheet toegevoegd aan dit bericht.

Alvast bedankt!
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsm
 
Het verbaast me dat je de aanpak daarvoor niet gevonden hebt.
 
Door de celopmaak te veranderen in text lukt het met wel, alleen krijg ik daardoor fouten met verdere berekeningen.
Ik heb de cellen al een vaste opmaak gegeven in de DD/MMM/JJJJ vorm maar ook dit mocht niet baten. Het invulscherm zet deze namelijk in eerste instantie goed weg. Echter wanneer ik de zin open geeft hij echter weer een nummerieke maand (vb. 08-01-2017), wat leidt tot het wegschrijven van 01-08-2017.
 
Dat komt omdat je het als tekst schrijft in plaats van als datumwaarde.
 
Ja i.v.m. "textbox". Ik heb de textboxen nu trouwens aangepast naar combobox.
Op welke manier zou ik deze weg moeten schrijven zodat de gegevens als datum weggeschreven worden?
 
De 'oplossing' staat al tig keer in dit forum.
 
Voorbeeldjes plaatsen met de kern van de vraag wil ook nog wel eens helpen. Wel even beide textboxen vullen met een datum anders krijg je een foutmelding.
 

Bijlagen

  • Ivo01.xlsb
    22,6 KB · Weergaven: 116
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan