Foute plaats van map Afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
136
Beste forummers,

Op een HP Laptop staat de map Afbeeldingen onder een verkeerde submap.
In plaats van ..\Gebruiker\Afbeeldingen staat de map onder ..Gebruiker\Intel\Afbeeldingen.

Ik heb zowel Intel als Afbeeldingen verwijderd en een nieuwe map Afbeeldingen aangemaakt onder Gebruiker. Maar na enige tijd heb ik in de verkenner onder Deze PC ineens toch 2 mappen Afbeeldingen, waarvan 1 verwijst naar de verwijderde situatie.
Oorzaak: Windows maakt 2 lege mappen aan, t.w. Camera Album en Opgeslagen afbeeldingen. En dat doet-ie wederom onder de gebruikersmap Intel (die ik ook had weggegooid).

Hoe kan ik dit herstellen? (En waarom maakt Windows uberhaupt die 2 mappen steeds aan onder Afbeeldingen?)

Bij voorbaat veel dank voor jullie input.
 
Heb je een D: partitie voor je data?
Ja? dan zou IK op D: een map afbeeldingen maken en ..\Gebruiker\Afbeeldingen en ..Gebruiker\Intel\Afbeeldingen verplaatsen naar D:\afbeeldingen.
Beide mappen verwijzen dan naar dezelfde plek waardoor alles in een map komt. Het is symptoom bestrijding.

De oorzaak? Windows zelf zal naar alle waarschijnlijkheid die mappen niet aan maken. Dat zal vanuit een programma gebeuren dat je gebruikt. Welk(e) programma(s) gebruik je mbt camera ed?
Kijk daar eens bij instellingen in welke mappen hij de data wil neerzetten? Wellicht dat dat e.e.a. duidelijker maakt.
 
Dat zal niet werken. Windows 10 maakt zelf de mappen weer aan en dat lijkt te gebeuren zodra je een foto met de standaard Photo's-applicatie van Windows opent. Ze komen gewoon weer onder de C:-schijf.
Wat mij verbaast is dat op mijn desktop deze 2 mappen onder Afbeeldingen worden geplaatst en op mijn laptop onder Intel\Afbeeldingen.

Ik gebruikte eerst Nikon software (ViewNX) en nu Lightroom, net als op mijn desktop. Daarin geef je gewoon zelf aan waar de foto's terechtkomen. Sterker nog: het onthoudt de laatste map die hiervoor gebruikt werd.

Op de Microsoft community vind ik dezelfde vraag over die 2 mappen die niemand schijnt te willen. De enige tip die ik daaruit haal is om de mappen op 'Verborgen' te zetten. Maar daarmee haal je de dubbeling die ik heb (Afbeeldingen) niet uit je Bibliotheek cq. Snelle toegang.

edit:
Intussen mijn registry doorzocht op beide mapnamen, maar die lijken gekoppeld aan Skydrive en Onedrive.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, is je probleem wel of niet opgelost?
'k Begrijp dat alles op je systeempartitie C: staat en je geen aparte D: partitie voor je bestanden hebt? In dat geval zou ik eerst partitioneren (kan vanuit Windows 10, maar meer mogelijkheden met de gratis Aomei Partition Assistent Standaard, wel altijd eerst Backup maken!) en vervolgens - via Eigenschappen - de locatie van je Afbeeldingen, Documenten, Downloads, Muziek en Video's verplaatsen.
Als je iets niet begrijpt: even verder vragen.
Succes en een groet,
Pavanos
 
Laatst bewerkt:
Hoi, probleem lost zich pas op als er een nieuwe installatie wordt uitgevoerd. Het zei zo.
Ik begrijp je instructie volkomen, maar ik wil geen nieuwe partitie aanmaken.
Het is niet voor mezelf, maar voor iemand die toch al moeite heeft met het begrip 'mappenstructuren'. Windows 10 regelt onderhuids veel zelf en dat is 'ergens door ontregelt'.

Komt later wel goed. Even lastig, maar ik zet deze post maar op opgelost
 
Uitstekend Mauvan, goed dat je deze vraag meteen op opgelost hebt gezet.
"Over en Sluiten" dus.

Groet en succes verder!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan