epson xp 415 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost197

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2017
Berichten
3
Ik heb een epson xp 415 printer (draadloos aangesloten op mijn netwerk) en ik zit met de bizarre situatie dat hij vrijwel nooit de kleur zwart print. Het is niet zo dat als hij zwart print dat het dan vaag of streperig is of iets dergeiljks, hij print het meestal gewoon uberhaupt niet. Ik heb 1 document in openoffice en daarvoor geldt dat hij bestaat uit 2 paragrafen. De eerste paragraaf print hij uberhaupt niet, en de tweede paragraaf volledig perfect (en dit is altijd zo, ook als je het document meerdere keren print). Over het algemeen geldt echter dat hij documenten uberhaupt niet print (het klinkt dan alsof hij print, maar er komt geen inkt uit).

Ik begrijp hier helemaal niets van: ik heb de printer al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, cartridges vervangen, meest recente driver gedownload, maar niets helpt.

Iemand ideeen over wat hier aan de hand kan zijn?
 
Sluit hem eens aan met een usb-kabel....zelfde probleem..?
 
Een van de probleemdocumenten bijsluiten als bijlage zou mogelijk de helpers op het forum wat inzicht geven.

Wat ik me (o.a.) als oorzaak van je probleem kan voorstellen is dat de tekstkleur van die eerste paragraaf mogelijk gewoon wit is in je tekstverwerker. Uiteraard wordt er dan effectief niets geprint.
Bij problemen zoals jij beschrijft is altijd de eerste stap het probleemdocument in de tekstverwerker te bekijken in het afdrukvoorbeeld. Is in het afdrukvoorbeeld precies hetzelfde te zien als uiteindelijk op papier, dan ligt het probleem aan (de inhoud, opmaak etc. van) het document, niet aan de printer...
Ik begrijp dat in OpenOffice Write het printvoorbeeld geactiveerd kan worden via File -> Print Preview (ENG versie) danwel via Bestand -> Afdrukvoorbeeld (NL versie).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een usb-kabel aangeschaft, maar helaas heeft dat niets geholpen. Bijgevoegd heb ik een document met daarin wat informatie die ik had gecopy-paste van een of twee websites over het vervangen van de fiets van een ketting. Het is dus zo dat de eerste grote paragraaf boven de youtube link in zijn geheel niet geprint wordt, maar de tweede paragraaf onder die youtube link helemaal perfect.

Overigens geldt voor verreweg de meeste tekstdocumenten dat hij uberhaupt geen zwart print. Ik heb vorige week twee 2 pdf bestanden geprobeerd uit te printen: het ene pdf bestand printte hij perfect, het andere weer in zijn geheel geen zwart.

Overigens print hij alle andere kleuren dus ook gewoon perfect. Bekijk bijlage kettingfiets.odt
 
Hoe ziet het afdrukvoorbeeld eruit bij de probleemdocumenten?
Daar had ik het over in mijn vorige post...

Tijs.
 
Het afdrukvoorbeeld ziet er gewoon normaal uit.

Ik moet zeggen dat ik er echt helemaal niets van begrijp, hoe zoiets nou kan.
 
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik dit nog niet ben tegengekomen, laat staan dat ik een idee heb over een oplossing. Wel begin ik nu aan een fysiek probleem te denken, bijv. gedeeltelijk kapot geheugen op de printer.
Hopelijk reageren anderen nog en anders de helpdesk van Epson contacteren.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan